Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za dec 15, 2018 21:30



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
aanhaal momenten diverse onderdelen 
Auteur Bericht
EliteMember
EliteMember
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 31, 2008 11:04
Berichten: 2486
Ik was onderzoek aan het doen naar een moment sleutel, en had geen zin om meerdere te halen.
Maar het lijkt erop dat dat wel moet. Dus maar even een lijstje met aanhaal momenten maken. Dus graag hier hulp naar gevraagt.

Misschien handig om er een sticky van te maken, ik zal het start topic steeds aanpassen.
Dus benieuwd welke aanhaal momenten jullie weten.


Aanhaal momenten:

Bougies 18nm,
Kleppendeksel 10nm,
Stalen velgen 125nm,
Aluminium velgen 110nm,

Cilinderkop in 3 stappen:
fase 1 40nm
fase 2 60nm
fase 3 180 graden (of 2x 90)

Cilinderkop in 4 stappen:
fase 1 40nm
fase 2 60nm
fase 3 90 graden
fase 4 90 graden.

Nokkenasriemwiel 80nm,
Carterpan bouten 20nm,
Olie aftap plug 30nm,

_________________
M I J N I B I Z A P R O J E C T

Member van de maand oktober 2010

|Zwarte Leon Cupra R 1.8 20 vt 2003|
|Gele Ibiza 2.0 GTI 16V Cupra-2 1999|


Laatst bijgewerkt door cupra-2 dude op di aug 07, 2012 0:59, in totaal 1 keer bewerkt.



do jul 19, 2012 18:38
Profiel
EliteMember
EliteMember
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 10, 2011 18:28
Berichten: 675
Woonplaats: kerkdriel
cupra-2 dude schreef:


Cilinderkop in 3 stappen:
fase 1 40nm
fase 2 60nm
fase 3 180 graden (of 2x 90)




Volgens fabrikant cilinderkop van een tdi asv in 4 fases

fase 1 30nm
fase 2 60nm
fase 3 90 graden
fase 4 90 graden


Weet ook niet over welk type moter dat jij het hebt ?of blijft dat ongeveer wel gelijk ?

_________________
Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | Cai | Stainless headers | Hei mod | Full 2,5" custom exhaust | Lots more to come!
Race Eend schreef:
(en toen vielen de deuren er zowat uit en ben ik van het gas gegaan).


vr jul 20, 2012 9:35
Profiel
EliteMember
EliteMember
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 31, 2008 11:04
Berichten: 2486
Jordy schreef:
cupra-2 dude schreef:


Cilinderkop in 3 stappen:
fase 1 40nm
fase 2 60nm
fase 3 180 graden (of 2x 90)




Volgens fabrikant cilinderkop van een tdi asv in 4 fases

fase 1 30nm
fase 2 60nm
fase 3 90 graden
fase 4 90 graden


Weet ook niet over welk type moter dat jij het hebt ?of blijft dat ongeveer wel gelijk ?


dit is puur wat ik weet. En als ik zo kijk naar jou aanhaal momenten kom je uit eindelijk op hetzelfde uit.
Denk meer dat het in 3 of 4 stappen gedaan moet worden ivm scheeftrekken van de kop.

_________________
M I J N I B I Z A P R O J E C T

Member van de maand oktober 2010

|Zwarte Leon Cupra R 1.8 20 vt 2003|
|Gele Ibiza 2.0 GTI 16V Cupra-2 1999|


vr jul 20, 2012 14:32
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 01, 2012 12:41
Berichten: 415
Woonplaats: Almere
Citaat:
Carterpan bouten 20nm,
Olie aftap plug 30nm,

en hoe zit het met die 3 grote bouten aan de linkerkant van de carter als ik vragen mag?


di aug 07, 2012 0:55
Profiel WWW
EliteMember
EliteMember
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 31, 2008 11:04
Berichten: 2486
als het echt bouten zijn waar de pan mee vast zit zal het 20nm zijn.
Maar kan me zo geen grote bouten voor de geest halen bij de carterpan.

_________________
M I J N I B I Z A P R O J E C T

Member van de maand oktober 2010

|Zwarte Leon Cupra R 1.8 20 vt 2003|
|Gele Ibiza 2.0 GTI 16V Cupra-2 1999|


di aug 07, 2012 1:00
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 01, 2012 12:41
Berichten: 415
Woonplaats: Almere
cupra-2 dude schreef:
als het echt bouten zijn waar de pan mee vast zit zal het 20nm zijn.
Maar kan me zo geen grote bouten voor de geest halen bij de carterpan.


ze zitten aan de linkerkant ( bakzijde )


di aug 07, 2012 1:04
Profiel WWW
EliteMember
EliteMember
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 18, 2010 20:16
Berichten: 573
Woonplaats: Groot-Ammers
dat zijn je bakbouten.
Vast is vast


ma aug 13, 2012 19:45
Profiel WWW
EliteMember
EliteMember
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 10, 2011 18:28
Berichten: 675
Woonplaats: kerkdriel
Hoe vast gaan de drijfstang bouten en de krukas bouten(lager schalen) bij een tdi asv?

_________________
Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | Cai | Stainless headers | Hei mod | Full 2,5" custom exhaust | Lots more to come!
Race Eend schreef:
(en toen vielen de deuren er zowat uit en ben ik van het gas gegaan).


di sep 04, 2012 13:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling