Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di okt 23, 2018 6:56

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Ibiza 6J Cruise Control probleempje 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Type Seat: Ibiza 6J
Bouwjaar: 2012
Motorinhoud: 1.2TDI
Laatste technische modificatie: ...
Probleem:

Beste Mensen,

Vrijdag ochtend besloot mijn Cruise Control "vreemd" te doen, vreemd als in, wanneer ik de richtingwijzer gebruikte om van baan te wisselen, stopte de cruise control er mee. Iets daarna was elke lichte aanraking en hobbel voldoende om de cruise control er mee te laten kappen en dezelfde middag (na werk) gaf de CC helemaal geen kik meer.

Toen heb ik voor een stoplicht wat lopen rommelen met de kabels die vanuit de Pook de stuur kolom in lopen:

Afbeelding

En voila, het werkte weer!

Totdat ik de richtingaanwijzer naar links toe gebruikte (rechts deed het wel eenmaal). Daarna weer helemaal niets.

Dus ik heb een sterk vermoeden dat de kabel in de pook los is geraakt (wellicht vanwege temperatuur of zwakke aansluiting? Te strak?) Dus mijn vraag: Weet iemand hoe ik het plastic bovenkantje van de hendel open kan maken? Het liefste zonder beschadigingen?

Afbeelding

Tips of advies wordt ook enorm gewaardeerd! Ben nogal een cruise control rijderT en voel me nogal naakt zonder dat ding, vooral op lange 80 en 100 km/u wegen :cry:

zo mei 28, 2017 11:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]