Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo okt 21, 2018 17:04

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Seat Ibiza 6J welke spoorverbreders? 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Ik wil graag spoorverbreders aanschaffen voor mijn Seat Ibiza 6J 1.6 16v Sport up uit 2009. Dit omdat ik de velgen op de achteras te ver naar binnen vindt staan, de auto is ook verlaagd met eibach veren. (30mm) Zie foto hieronder. Op de vooras hoeft voor mij niet perse, ook omdat dit anders meer vuiligheid/lichte schade veroorzaakt door opspattende steentjes. Ik wil graag met centreerring. Hoeveel mm raden jullie aan en zijn er nog aanraders? Ik zit nog te twijfelen tussen 10 of 15 mm. Ik wil er dan ook gelijk langere bouten bij bestellen.

Ik hoor het graag van jullie.

Afbeelding

ma maart 02, 2015 18:12
Profiel
Ti Member
Ti Member

Belangrijk is eerst te weten/meten wat de lengte van je naaf is. Dan weet je wat de minimale dikte van een spoorverbreder met naaf moet zijn. Anders heb je kans op dit probleem.

ma maart 02, 2015 20:51
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

D&= schreef:
Belangrijk is eerst te weten/meten wat de lengte van je naaf is. Dan weet je wat de minimale dikte van een spoorverbreder met naaf moet zijn. Anders heb je kans op dit probleem.

Bedankt voor je reactie. Goed om te weten dat ik hier op moet letten. Maar eens zoeken naar een webshop die spacers aanbied die wel passen op een Ibiza 6J.

ma maart 02, 2015 21:05
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Niemand die spoorverbreders heeft op zijn Ibiza?

wo maart 04, 2015 23:23
Profiel
Ti Member
Ti Member

Meer wel dan niet denk ik.. :mrgreen:

Maar hoeveel mm je wilt is natuurlijk heel persoonlijk en is daarom moeilijk advies in te geven.
Als je op de link in mijn vorige post klikt en iets omhoog scrolt zie je hoe 15mm eruit ziet met jou velgen. Dit bleek aan te lopen met passagiers op de achterbank.

Omdat je andere velgen en bandenmaat hebt, minder verlaagd bent en geen st rijdt heb je weinig aan deze info denk ik maar ik ga rijden met 13mm voor en 17mm achter. Velgen zijn 7,5J met een ET-waarde van 36. Bandenmaat 195/40/17.
Nog geen foto's van, spoorverbreders komen morgen binnen. :mrgreen:

Zal wel met bumpstops moeten gaan rijden om aanlopen te voorkomen.

do maart 05, 2015 0:31
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Bedankt! Mijn auto is verlaagd met 30 mm Eibach veren. De Saga velgen hebben een ET waarde van 43. 15 mm staat netjes bij stb, maar zijn auto is meer verlaagd. Verwacht daarom ook niet dat hij zomaar aanloopt. Ik denk dat ik voor de 15 mm ga. Zal dan iets verder naar buiten staan dan de foto van stb (omdat deze meer verlaagd is).
Ik heb stb nog een pb gestuurd met wat vragen. Ik heb de lengte van de naaf niet opgemeten, ik neem aan als er op webshop staat dat deze spacers geschikt zijn voor een Seat Ibiza 6J dat ze dan ook passen.

do maart 05, 2015 19:20
Profiel
Ti Member
Ti Member

Als op een webshop staat dat ze passen op een 6J betekent dat dat de steek en naafdiameter overeenkomen.

10mm spoorverbreders met naaf worden bijvoorbeeld op verschillende sites aangeboden voor een 6J, maar dit gaat dus niet passen.

Ik kan zelfs 15mm niet kwijt op mijn naaf.. ;)

do maart 05, 2015 19:34
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Dan wacht ik stb zijn reactie wel even af. Waar heb jij de spoorverbreders aangeschaft? Pak je 17 mm omdat het anders niet past ivm de lengte van de naaf?

do maart 05, 2015 19:38
Profiel
Ti Member
Ti Member

Heb idd 17mm genomen omdat mijn naaf 17mm is. Vanmiddag de spoorverbreders binnengekregen en direct even gepast maar helaas past het net niet. :( Echt net, 0,2mm! :gek

Omdat 0,2mm natuurlijk bijzonder weinig is ga ik proberen iets van de binnenkant van de naaf van de spoorverbreder af te halen zodat het alsnog past.
20mm wordt net te breed en 18mm worden op bestelling gemaakt en dus een lange levertijd. Wil daarom gewoon de 17mm passend krijgen. :mrgreen:

Heb ze gekocht bij http://www.velgen-exclusief.nl. Is een webwinkel van carfantasy maar stuk goedkoper dan dat je ze op de site van carfantasy koopt. Raar maar waar..

do maart 05, 2015 19:49
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

0,2 mm is wel weinig ja. Uitdraaien moet geen probleem zijn, maar wel balen dat het net niet past. Die webshop is inderdaad goedkoper. Maar het klopt toch hoe verder een auto verlaagd is, hoe meer de velgen naar binnen staan?

do maart 05, 2015 21:38
Profiel
Ti Member
Ti Member

Tis al opgelost, even met de handvijl bezig geweest. :mrgreen: Was zo minimaal randje wat eraf moest en zit toch aan de binnenkant dus hoeft niet mooi te zijn.

Velgen verder na binnen na verlagen? Daar durf ik werkelijk niets over te zeggen. Ik heb het nog nooit gehoord of er over nagedacht.. Maar zou eigenlijk niet kunnen bedenken waarom ze verder naar binnen zouden vallen..

do maart 05, 2015 22:18
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Goed bezig. :ok:
Dacht dat ooit ergens eens gelezen te hebben, omdat je vering schuin onder je auto staat. Deze wordt dan korter en vandaar dat je auto opnieuw uitgelijnd moet worden na verlaging?

do maart 05, 2015 23:37
Profiel
F1 Coureur
F1 Coureur

Ik denk dat vooral op het oog is dat een wiel meer naar binnen valt na verlagen. Aan je et-waarde verandert niks.
Uitlijnen moet altijd na verlagen, maar probeer zsm de juiste hoogte te vinden.
Ik zakte 2cm ongeveer, en de auto voelde echt anders aan.

vr maart 06, 2015 1:31
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur

PB beantwoord;)

Ik denk dat Johan met het naar binnen vallen negatief camber bedoelt. Dit kan wel ontstaan door de verlaging aangezien de (voor)wielen uitgelijnd staan op originele hoogte. Aangezien de veerpoot korter wordt met verlagen komt de bovenkant van het wiel wat verder naar binnen. Vandaar dat er uitgelijnd moet worden.

De achterwielen komen bij een Ibiza niet schuiner te staan omdat de ibiza een starre achteras heeft.

vr maart 06, 2015 9:18
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik heb nog 'n pm gestuurd. ;)

vr maart 06, 2015 18:56
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Ik heb M14x1.5 l=43mm 10x besteld bij http://www.spoorverbreder-shop.nl/wielb ... 65407.html en een set spoorverbreders van 15mm bij http://www.velgen-exclusief.nl/audi/spa ... 59220.html. Samen ongeveer €90,- inclusief verzendkosten. Zal een paar foto's plaatsen wanneer het er onder zit. Bedankt voor de hulp allemaal.:ok:

di maart 10, 2015 22:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]