Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za nov 17, 2018 9:20

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Demper/sierstukje? 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Hallo,

Ik heb een Seat Ibiza 6k2.
En vroeg me af of iemand toevallig een bedrijf kent die sier stukjes of dempers voor een niet al te dure prijs op maat maken.
Ik zou namelijk graag een dubbele uitlaat willen en mooi in de bumper verwerkt.
Ook vroeg ik me af of het nut heeft om mijn auto te laten chip tunen (1.4 16v) en zo ja, waar?

Alvast bedankt!

wo maart 04, 2015 18:26
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur

Sierstukken voor je uitlaat kun je in allerlei soorten en maten vinden. Die kun je redelijk eenvoudig aan je uitlaat lassen of schroeven. Misschien de uitlaat daarna iets anders hangen zodat het sierstuk op de goede plek hangt.

Chippen bij een 1.4 16v is niet echt nuttig. Omdat er geen turbo op zit is er met een andere chip maar heel weinig winst te behalen. Als je geluk hebt misschien 10pk extra. En zo'n chip kost vaak 300 tot 400 euro.

wo maart 04, 2015 21:11
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Hm oké, ik had namelijk eerst een sierstukje en die stak echt onder de bumper uit vond dat niet echt een tof gezicht.

Bedoel meer zoiets:

Afbeelding

vr maart 06, 2015 22:33
Profiel
The Stig!!
The Stig!!

Wat zou je kwijt willen zijn qua uitlaat? Reken maar op flink geld als je het vergelijkbaar wil hebben als op de foto. Vakwerk kost vaak veel geld, je krijgt er wel veel voor terug

Afbeelding

Go OEM+

vr maart 06, 2015 23:02
Profiel
The Stig!!
The Stig!!

Of je koopt een Cupra bumper & einddemper, dan heb je vrijwel hetzelfde als bovenstaande foto :ok:

Bovvenstaande heeft alleen de uitsparing clean gemaakt, en de einddenper is een Miltek denk ik.

zo maart 08, 2015 14:40
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Ja dat is ook een optie! Maar verpest dat niet de lijnen van de auto als je alleen een cupra achterbumper neemt?
En zijn die makkelijk verkrijgbaar in dezelfde kleur als mijn auto? Zonder dat ik hem nieuw voor de hoofdprijs bij de dealer moet halen (als ze die nog zouden verkopen) haha.

En dat dit er zo strak uit ziet maakt ook niet uit, het was slechts een voorbeeld van hoe ik het ongeveer wil hebben. Als er maar niet heel lelijk 2 van die pijpen onder die bumper uitsteken. Wil dat het er wel gewoon redelijk clean uit ziet!

zo maart 08, 2015 23:59
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur

Een los sierstukje is er zo op gemonteerd. Dan nog de bumper wat aanpassen, of zoals hierboven al gezegd een Cupra bumper monteren. Met wat zoekwerk wel te vinden. Vind wel dat een gewone cupra demper in een cupra bumper net te klein oogt. Een cupra demper is zo gevonden vaak, als je die mooi monteert in je originele achterbumper heb je een mooie dubbele uitlaat zonder dat het meteen te wordt, en je hebt wat anders dan de 'standaard' cupra achterkant. En het is de voordeligste oplossing.

ma maart 09, 2015 8:16
Profiel
The Stig!!
The Stig!!

Jaap-6k2 schreef:
Ja dat is ook een optie! Maar verpest dat niet de lijnen van de auto als je alleen een cupra achterbumper neemt?

Nee want een Cupra bumper verschilt bijna niks van een normale 6K2 bumper. Enkel hebben die al een standaard uitsparing voor de einddemper :ok:

ma maart 09, 2015 9:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]