Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za nov 17, 2018 8:59

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Deurslot gesloopt door falende dieven 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Paar dagen terug kom ik bij mijn auto om het volgende aan te treffen:

Afbeelding

Denk dat ze het gemunt hadden op mijn FR stuur / cupra interieur / Alpine 2din scherm
Of wellicht de hele auto...?

Gelukkig zijn ze er niet in gekomen maar is mijn deurslot wel kapot. Hoe fix ik dit zo goedkoop mogelijk?

Bestaan er blindplaatjes die je bij je bestuurdersdeur kunt monteren zodat het hele slot onzichtbaar wordt? (scheelt mij een slot kopen) De dealer vertelde mij dat deze er alleen voor de passagiersdeur waren, of zijn deze identiek? (Ze zullen sowieso wel bestaan gezien de plaatsing van het stuur in Engeland :E )

Indien dit niet mogelijk is; kan ik een slotcylinder van ebay af halen (+- 45eu) om deze compatibel met mijn sleutel te maken, of zal ik dan een andere sleutel voor de bestuurdersdeur moeten gebruiken? (geen ramp, gebruik immers altijd de afstandsbediening)

Of hebben jullie andere ideeen?

Hoor het graag
Alvast bedankt

Max

vr mei 08, 2015 21:56
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur

Als je centrale vergrendeling hebt, kan je er vrij makkelijk een slitvrije plaat in zetten. Mogelijk van een 5deurs linksachter? Durf zo niet te zeggen of links en rechts hetzelfde zijn.

vr mei 08, 2015 22:08
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Uiteraard heb ik centrale vergrendeling/afstandsbediening. Heb je wellicht ook een onderdeelnummer of link naar het onderdeel

Dank!!

vr mei 08, 2015 22:37
Profiel
Go Karts Coureur
Go Karts Coureur

Plaatje heb ik ook aan bestuurderszijde, gewoon van de dealer.
Probleem word alleen slot er uit krijgen, bij is het hele slot aan de bestuurderszijde der uit alleen heb je daar je sleutel voor nodig maar dat zal bij jou niet gaan

To do: uitlaat, chippen.

za mei 09, 2015 4:30
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur

Bij de ibiza kan je toch via zijkant van portier dit kapje losschroeven? Portiergreep naar buiten trekken, schroefje los, oude kapje eruit halen, nieuwe er in en schroefje weer vast draaien? Let er wel op dat je het schroefje niet te ver los draait, dan valt alles uit elkaar en moet deurpaneel er af. Correct me if I'm wrong.

za mei 09, 2015 7:22
Profiel
Ti Member +
Ti Member +

1K4 839 167 → Blindplaatje Portiergreep
3B4 839 879 A GR → Afdekkapje Portiergreep (Primer)

Volgens mij waren het deze nummers. Bestuurderskant, passagierskant voor of achterportier maakt niet uit.

za mei 09, 2015 9:20
Profiel
Go Karts Coureur
Go Karts Coureur

Ja klopt, mijn slot ging toen niet los met me vingers dus de sleutel der in gestoken en daarme deruit getrokken

To do: uitlaat, chippen.

za mei 09, 2015 14:10
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Jeroen. schreef:
1K4 839 167 → Blindplaatje Portiergreep
3B4 839 879 A GR → Afdekkapje Portiergreep (Primer)

Volgens mij waren het deze nummers. Bestuurderskant, passagierskant voor of achterportier maakt niet uit.

Wow super bedankt!!!! Held!!! :ok: Ik zie dat vagtechiek een setje heeft voor 20eu

Enig idee of links en rechts hetzelfde zijn? Anders haal ik er eentje bij een sloop in dezelfde kleur van een passagiersdeur :E

nl_joker_nl schreef:
Ja klopt, mijn slot ging toen niet los met me vingers dus de sleutel der in gestoken en daarme deruit getrokken

Mijn slot zit helaas vol met dievengereedschap, zal dus iets met een tangetje oid moeten proberen...

Ben schreef:
Bij de ibiza kan je toch via zijkant van portier dit kapje losschroeven? Portiergreep naar buiten trekken, schroefje los, oude kapje eruit halen, nieuwe er in en schroefje weer vast draaien? Let er wel op dat je het schroefje niet te ver los draait, dan valt alles uit elkaar en moet deurpaneel er af. Correct me if I'm wrong.

Ja is vrij simpel, heb wat youtube tutorials gezien

za mei 09, 2015 20:03
Profiel
Ti Member +
Ti Member +

za mei 09, 2015 20:05
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Gemaakt!! Helaas niet in dezelfde kleur... Prio was het kapotte slot maken. Nu eens rustig afwachten totdat er eentje in dezelfde kleur voorbij komt.

Afbeelding

di mei 12, 2015 15:12
Profiel
The Stig!!
The Stig!!

Houd er wel rekening mee dat je slot nu erg opvalt voor bijv. een gelegenheidsdiefje.. Wel top!

Afbeelding

Go OEM+

vr mei 15, 2015 11:37
Profiel
Ti Member +
Ti Member +

Als je een beetje handig bent even het kapje in de juiste kleur zetten. Methoden zijn op Internet wel te vinden

vr mei 15, 2015 11:42
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Bartuss schreef:
Houd er wel rekening mee dat je slot nu erg opvalt voor bijv. een gelegenheidsdiefje.. Wel top!

Hoe bedoel je? Er is geen slot meer?

Jeroen. schreef:
Als je een beetje handig bent even het kapje in de juiste kleur zetten. Methoden zijn op Internet wel te vinden

Ja, ik ben nu rustig op zoek naar een sloopauto met het kapje in deze kleur. Geen haast. Ging mij er om dat het gerepareerd was.
Hoe bedoel je in de juiste kleur zetten? Gewoon spuiten? Dan moet ik weer een spuitbus a 25eu kopen, zo'n kapje op de sloop kost mij 5eu en een stuk minder moeite.

In elk geval bedankt voor al jullie input!! :ok:

vr mei 15, 2015 12:27
Profiel
Go Karts Coureur
Go Karts Coureur

Of gewoon een lakstifje, van dichtbij wel te zien maar voor tijdelijk gaat t best ;)

di mei 19, 2015 19:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]