Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo okt 21, 2018 16:14

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
bochtverlichting ibiza 6l 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Hallo allemaal,

Heb van de week een leuk bumpertje kunnen scoren (facelift) voor en achter met geluk in de zelfde kleur als mijn auto. Nu heb ik een aantal vraagjes. Is het bij de ibiza 6l mogelijk om bochtverlichting te installeren? Zo ja hoe? Wat heb ik nodig? En heb ik nog andere mistlampjes nodig? Of passen de normale die ik op mijn 6l uit 2003 heb gewoon? Met facelift bumper bedoel ik de bumper die op nieuwere ibiza 6l is geleverd ik dacht na 2007.

Mvg

wo aug 12, 2015 22:36
Profiel
The Stig!!
The Stig!!

De Ibiza 6L is helaas niet met bochtverlichting geleverd. De 6J wel. Een facelift bumper is altijd een flinke verbetering tov. de oude.
Mistlampen heb je ook andere voor nodig. Op Winparts.nl kun je prima een set aanschaffen, daar zijn ze niet erg duur meen ik.
Jouw eigen 'oude' mistlampen zijn rond en bolvormig. De nieuwe welke je nodig hebt zijn wat platter en iets groter.

Afbeelding

Go OEM+

wo aug 12, 2015 22:39
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Bedankt voor de snele reactie. Wie weet misschien is de bochtverlichting van de 6j passend te maken voor de 6l. Ga me er in verdiepen en wie weet staat er binnen kort een how to.

do aug 13, 2015 4:40
Profiel
Ti Member
Ti Member

Nee dit word niet ondersteund door de computer. Voor zover ik weet zijn er ook geen losse systemen voor omdat dit aangestuurd word door je computer stuurhoeksensor en knipperlicht module

[color=#000080]Running @: 248,2 PK en 372 NM

do aug 13, 2015 10:46
Profiel WWW
The Stig!!
The Stig!!

Kan je beter een 6J kopen idd want dat zal enorm in de prijzen gaan lopen..

do aug 13, 2015 11:00
Profiel
The Stig!!
The Stig!!

Ik weet wel dat er aftermarket setjes te vinden zijn. Een maatje had dit op z'n Clio geïnstalleerd; deze module sluit je eigenlijk aan op je richtingaanwijzers, dus richting aan naar links, gaat je linker mistlamp branden.
Nadeel is dat het niet snelheidsafhankelijk is, normale bochtenverlichting werkt tot 25 of 30 km/h, die aftermarket zelfs als je met 140 inhaalt op de snelweg bij wijze van.

Afbeelding

Go OEM+

do aug 13, 2015 11:30
Profiel
The Stig!!
The Stig!!

Bartuss schreef:
Ik weet wel dat er aftermarket setjes te vinden zijn. Een maatje had dit op z'n Clio geïnstalleerd; deze module sluit je eigenlijk aan op je richtingaanwijzers, dus richting aan naar links, gaat je linker mistlamp branden.
Nadeel is dat het niet snelheidsafhankelijk is, normale bochtenverlichting werkt tot 25 of 30 km/h, die aftermarket zelfs als je met 140 inhaalt op de snelweg bij wijze van.

Klopt, dat is de enige manier.
Onderdelen van een 6J gaat niet werken omdat je stuurhoeksensor e.d. niet over te zetten is om het aan te sturen.

do aug 13, 2015 12:20
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Zo een universele is dan ook wel wat voor mij. Ik vind het namelijk niet erg dat die op de snelweg ook gaat branden. Weet iemand meer hier over waar zijn deze te bestellen?

vr aug 14, 2015 3:18
Profiel
EliteMember
EliteMember

jack31 schreef:
Zo een universele is dan ook wel wat voor mij. Ik vind het namelijk niet erg dat die op de snelweg ook gaat branden. Weet iemand meer hier over waar zijn deze te bestellen?

waarom zou je persee bochtverlichting op je 6L willen, heb een 6j met bochtverlichting maar als ik het niet had zou ik het ook niet missen? :D

project Topic

vr aug 14, 2015 14:26
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

kymco sjonnie schreef:
jack31 schreef:

waarom zou je persee bochtverlichting op je 6L willen, heb een 6j met bochtverlichting maar als ik het niet had zou ik het ook niet missen? :D

Het is niet dat ik het nodig heb ofzo maar ziet er toch sjiek uit als ik straks de facelift bumper er op heb met gele folie op mislampjes.

vr aug 14, 2015 23:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]