Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo nov 18, 2018 16:00

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Mistlampen installeren Seat Ibiza 6k1 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Ik zit eraan te denken om mistlampen te installeren in/aan mijn Seat Ibiza. Ik weet dat ik hiervoor de lichtschakelaar moet vervangen voor eentje met twee standen maar is het ook noodzakelijk om extra draden te trekken voor de lampen?

Ik kan hier op het Internet totaal niks over vinden en heb op deze site de zoekfunctie nog niet gevonden.

wo apr 13, 2016 19:16
Profiel
Go Karts Coureur
Go Karts Coureur

Vaak moet je wel kabels trekken ja. Heb ik zelf ook moeten doen bij mijn Seat, heb ze alleen aangesloten aan een extra schakelaar. Aansluitschema's zijn wel te vinden online. Daarnaast moet je ze aansluiten op een relais en werken met extra zekeringen, dat heb ik zelf ook gedaan. Heb zelf dit schema gebruikt:

Afbeelding

wo apr 13, 2016 20:01
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Bossinkje schreef:
Vaak moet je wel kabels trekken ja. Heb ik zelf ook moeten doen bij mijn Seat, heb ze alleen aangesloten aan een extra schakelaar. Aansluitschema's zijn wel te vinden online. Daarnaast moet je ze aansluiten op een relais en werken met extra zekeringen, dat heb ik zelf ook gedaan. Heb zelf dit schema gebruikt:

Afbeelding

Dus het is niet, andere schakelaar, mistlampjes erin, kabeltje veranderen die naar de koplampen loopt (heb ik iets over gelezen, het schijnt dat er bij de mistlampen een soort van kabel zit die de kabels naar de koplampen op splits in twee kabels zegmaar) en gaan met de banaan?

wo apr 13, 2016 20:09
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Ik heb zo eens even lopen lezen maar is er niet het één en ander al voorbereid in de auto zoals bijvoorbeeld een relais kast?

wo apr 13, 2016 20:17
Profiel
Go Karts Coureur
Go Karts Coureur

Bij de Ibiza is niks voorbereid voor zover ik weet. Ik heb niets kunnen ontdekken aan extra kabels in ieder geval. Mijn mistlampen staan dus ook niet in contact met mijn koplampen, waardoor ik ze ten alle tijde aan kan zetten zonder dat eerst de dimlichten aan moeten (zoals origineel). Zelfs zonder sleutel in het contact kan ik ze aan doen. Is niet helemaal zoals het hoort, maar het werkt wel!

Misschien dat iemand anders hier het op een andere manier heeft gedaan..

wo apr 13, 2016 20:52
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Bossinkje schreef:
Bij de Ibiza is niks voorbereid voor zover ik weet. Ik heb niets kunnen ontdekken aan extra kabels in ieder geval. Mijn mistlampen staan dus ook niet in contact met mijn koplampen, waardoor ik ze ten alle tijde aan kan zetten zonder dat eerst de dimlichten aan moeten (zoals origineel). Zelfs zonder sleutel in het contact kan ik ze aan doen. Is niet helemaal zoals het hoort, maar het werkt wel!

Misschien dat iemand anders hier het op een andere manier heeft gedaan..

Je hebt ze dus echt met een aparte schakelaar aangesloten? Dat is namelijk stukken beter dan de originele situatie gezien het feit dat een originele Seat schakelaar ook al bijna 50 Euro kost. Er zijn namelijk wel setjes te koop met kabels, zekeringen, relais en schakelaar compleet. Daar red ik mij nog wel mee denk ik in combinatie met jouw schema. Bedankt in ieder geval voor je bijdrage!

wo apr 13, 2016 21:27
Profiel
Go Karts Coureur
Go Karts Coureur

Ja, de vorige eigenaar had die schakelaar geplaatst en aangesloten zodat de versterker daarmee aan en uit kon. Ik heb dat zo aangesloten dat de versterker altijd aan is, en omdat die schakelaar er dus toch al zat heb ik die gebruikt voor de mistlampen.

Succes met het inbouwen!

do apr 14, 2016 10:13
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Mistlampen wordt hem eerst niet omdat ik dan de huidige kapjes doormidden moet zagen en dat durf ik nog niet aan. Misschien later. Toch bedankt voor de hulp allemaal :)

za apr 16, 2016 16:11
Profiel
Go Karts Coureur
Go Karts Coureur

Het daadwerkelijk aansluiten is veel meer werk dan die kapjes Door midden zagen. Gewoon langs de lijn zagen die et in zit, en daarna de rand iets bijvijlen.

za apr 16, 2016 18:40
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Bossinkje schreef:
Het daadwerkelijk aansluiten is veel meer werk dan die kapjes Door midden zagen. Gewoon langs de lijn zagen die et in zit, en daarna de rand iets bijvijlen.

Heb jij het bij je eigen auto ook zo gedaan? En blijven ze dan nog wel goed zitten?

za apr 16, 2016 19:05
Profiel
Go Karts Coureur
Go Karts Coureur

Ja, ze blijven bij mij prima zitten. Ik heb ze gewoon langs het lijntje afgezaagd. Als je de mistlampen erbij houdt spreekt het voor zich welk deel er af moet.

ma apr 18, 2016 2:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]