Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di okt 23, 2018 22:36

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Cupra R meterhouder + bedrading + metertjes vraag. 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Hallo allemaal,

De auto waar het om gaat is een Cordoba Cupra uit 2001.

Ik weet dat het al vaker genoemd is, maar nooit duidelijk genoeg voor mij. Ik wil de cupra r meterhouder en 2 meters plaatsen.

Mijn vraag is:

-Zit er al bedrading op de plek waar de cupra r meterhouder komt om de metertjes op aan te sluiten? ( ik geloof dat de originele meters oliedruk en voltmeters zijn)
Zoja, dan is dat mooi.

Zonee,

Kan iemand mij dan vertellen hoe ik daar dan een olietemperatuur en turbodruk meter kan aansluiten?
waar sluit ik de olietempsensor bijv aan. Waar komt de turbodruksensor. etc.

ben benieuwd.

groetjes Janno

do mei 01, 2014 21:02
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur

Janno schreef:
Hallo allemaal,

De auto waar het om gaat is een Cordoba Cupra uit 2001.

Ik weet dat het al vaker genoemd is, maar nooit duidelijk genoeg voor mij. Ik wil de cupra r meterhouder en 2 meters plaatsen.

Mijn vraag is:

-Zit er al bedrading op de plek waar de cupra r meterhouder komt om de metertjes op aan te sluiten? ( ik geloof dat de originele meters oliedruk en voltmeters zijn)
Zoja, dan is dat mooi.

Zonee,

Kan iemand mij dan vertellen hoe ik daar dan een olietemperatuur en turbodruk meter kan aansluiten?
waar sluit ik de olietempsensor bijv aan. Waar komt de turbodruksensor. etc.

ben benieuwd.

groetjes Janno

Welke sensoren heb je? (foto)
Olietemperatuursensor is het mooiste rechtstreeks op je oliefilterhuis te monteren, daar kan je een boutje uitdraaien (inbus 5) en daar kan die plug&play in.
Verder moet je een vacuum slangetje splitten om naar je turbodrukmeter te lussen, gewoon die pakken bij je benzinedruk regelaar. (dat ronde dingetje bij je injectoren)

De voltage is eigenlijk vanzelfsprekend, de + op een geschakelde zetten, en de massa gewoon van een ander draadje pakken, net wat uitkomt.
Mocht je er echt niet uitkomen, kijk dan eens in mijn project pagina, ergens in de laatste pagina's heb ik wel wat foto's zitten van de aansluiting geloof ik.

do mei 01, 2014 23:06
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Ik heb nog geen metertjes gehaald, ik vroeg me alleen af of er fabrieks af bedrading zit op de plaats waar de cupra R de meters heeft. Indien dit niet het geval was dan wilde ik inderdaad turbodruk en olietemperatuur erin zetten. Dus bij deze bedankt voor de ''handleiding'', komt in ieder geval later nog van pas.

Ik zal een even in je project pagina kijken, misschien dat ik er nog meer handige dingen uithaal. Misschien kun je me ook zeggen of deze bedrading er origineel is?

vr mei 02, 2014 19:59
Profiel
The Stig!!
The Stig!!

Er ligt geen bedrading in de auto voor de meters die zal je zelf aan moeten leggen.

http://www.teamibiza.nl/viewtopic.php?f=131&t=2435

vr mei 02, 2014 20:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]