Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do dec 13, 2018 6:24



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
powercap/condensator 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: za apr 30, 2016 18:38
Berichten: 40
bij hoe veel wat heb je zoon ding nodig ik heb nu een sub met 600 watt


zo jun 19, 2016 23:21
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 06, 2010 11:59
Berichten: 5859
Woonplaats: Gelderland zuid
Als je merkt dat je accu het vermogen niet aankan. Dit kan doordat je lampen beginnen te knipperen als ds sub zijn stroom nodig heeft bijvoorbeeld.
Je kan dan ook een stroomdraad vanaf de min naar aarde leggen. Deze draad moet MINIMAAL even dik zijn als de 12v naar de sub.

_________________
Ex: Ibiza 6L Candy White Cupra 1.8 20VT 132kw '08
Current: Skoda Octavia 3 Combi 1.6 tdi


ma jun 20, 2016 6:37
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 21, 2013 11:33
Berichten: 608
Woonplaats: Ede (Gld.)
Dan ga ik even 'dwars liggen'....

Laat een condensator achterwege!
Ik ken werkelijk geen 1 condensator die afgelopen 3-5 jaar gemaakt is, die daadwerkelijk goed z'n werk doet.
Helix, Brax, Mundorf hadden goede condensatoren.

De nieuwe generaties hebben vaak meer negatieve gevolgen dan positieve.
Ik ben groot voorstander van + en - beide vanaf de voorste accu naar achteren leggen.
Maar het is makkelijker en goedkoper om enkel een + naar achter te leggen. En achterin 1 GOED massa-punt te maken.
Voedingskabels kosten de kop niet, daarom zou ik altijd 25mm2 gebruiken. Ook al is dat overkill voor 600W, dan heb je in ieder geval een goede voorbereiding voor eventuele upgrades later.

@ Roffel: in principe is het dan de dynamo die het niet aankan.
Je installatie draait op je dynamo, pieken of dippen worden opgevangen door een accu.
Dan zou een condensator snel horen te zijn met het op- en ontladen. Maar daar falen de nieuwe modellen regelmatig in.

_________________
Seat Leon 1P Cupra 2.0 TFSI
Ex: Ibiza 6K2 Cupra

• Mosconi DSP 6to8
• 2x GZUA 4125SQ • Ground Zero Plutonium 1.3000D
• GZ Plutonium Compo 165SX • MP 5.8MKII • Ground Zero Uranium 12"
• Phonocar PHV16 Voltage Stabilizer


ma jun 20, 2016 8:17
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 06, 2010 11:59
Berichten: 5859
Woonplaats: Gelderland zuid
Weet wat geleerd ;)
Heb toen idd ook een extra massa gelegd vanaf de accu en was toen van mijn knipperende lampen af.

_________________
Ex: Ibiza 6L Candy White Cupra 1.8 20VT 132kw '08
Current: Skoda Octavia 3 Combi 1.6 tdi


ma jun 20, 2016 10:59
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: za apr 30, 2016 18:38
Berichten: 40
swordfish103 schreef:
Dan ga ik even 'dwars liggen'....

Laat een condensator achterwege!
Ik ken werkelijk geen 1 condensator die afgelopen 3-5 jaar gemaakt is, die daadwerkelijk goed z'n werk doet.
Helix, Brax, Mundorf hadden goede condensatoren.

De nieuwe generaties hebben vaak meer negatieve gevolgen dan positieve.
Ik ben groot voorstander van + en - beide vanaf de voorste accu naar achteren leggen.
Maar het is makkelijker en goedkoper om enkel een + naar achter te leggen. En achterin 1 GOED massa-punt te maken.
Voedingskabels kosten de kop niet, daarom zou ik altijd 25mm2 gebruiken. Ook al is dat overkill voor 600W, dan heb je in ieder geval een goede voorbereiding voor eventuele upgrades later.

@ Roffel: in principe is het dan de dynamo die het niet aankan.
Je installatie draait op je dynamo, pieken of dippen worden opgevangen door een accu.
Dan zou een condensator snel horen te zijn met het op- en ontladen. Maar daar falen de nieuwe modellen regelmatig in.

in het kort een 2 accu in me koverbak en een plus kabel van de accu van voor door te koppelen naar me andere accu en de min van de accu ergens op me auto ferme


ma jun 20, 2016 17:58
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: za apr 30, 2016 18:38
Berichten: 40
swordfish103 schreef:
Dan ga ik even 'dwars liggen'....

Laat een condensator achterwege!
Ik ken werkelijk geen 1 condensator die afgelopen 3-5 jaar gemaakt is, die daadwerkelijk goed z'n werk doet.
Helix, Brax, Mundorf hadden goede condensatoren.

De nieuwe generaties hebben vaak meer negatieve gevolgen dan positieve.
Ik ben groot voorstander van + en - beide vanaf de voorste accu naar achteren leggen.
Maar het is makkelijker en goedkoper om enkel een + naar achter te leggen. En achterin 1 GOED massa-punt te maken.
Voedingskabels kosten de kop niet, daarom zou ik altijd 25mm2 gebruiken. Ook al is dat overkill voor 600W, dan heb je in ieder geval een goede voorbereiding voor eventuele upgrades later.

@ Roffel: in principe is het dan de dynamo die het niet aankan.
Je installatie draait op je dynamo, pieken of dippen worden opgevangen door een accu.
Dan zou een condensator snel horen te zijn met het op- en ontladen. Maar daar falen de nieuwe modellen regelmatig in.

in het kort een 2 accu in me koverbak en een plus kabel van de accu van voor door te koppelen naar me andere accu en de min van de accu ergens op me auto ferme


ma jun 20, 2016 17:58
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 21, 2013 11:33
Berichten: 608
Woonplaats: Ede (Gld.)
Een 2e accu in je kofferbak voor een installatie van 600W RMS?
Is nogal overkill, tenzij je vaak langere tijden de muziek aan laat staan op hoog volume, zonder draaiende motor.

Maar met een 2e accu, bij voorkeur een AGM of Gel accu die snel kan ontladen, is een condensator sowieso niet nodig :ok:

_________________
Seat Leon 1P Cupra 2.0 TFSI
Ex: Ibiza 6K2 Cupra

• Mosconi DSP 6to8
• 2x GZUA 4125SQ • Ground Zero Plutonium 1.3000D
• GZ Plutonium Compo 165SX • MP 5.8MKII • Ground Zero Uranium 12"
• Phonocar PHV16 Voltage Stabilizer


ma jun 20, 2016 21:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling