Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo dec 19, 2018 7:08



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Advies gevraagd 
Auteur Bericht
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 15, 2012 19:33
Berichten: 2479
Woonplaats: 0318 city
Ik heb een setje BBS CS-4 op het oog met de volgende specs:

17"
7,5J
ET38

Achter zal het zowiezo wel gaan, maar ik weet niet zeker of het voor kan.
Gaat dit voor passen (oke heb wel schroefset maar ik ben tevreden over de huidge hoogte) en zoja, welke bandenmaat zou het beste passen (niet getrokken)?
205/40/17 zal niet gaan denk ik aangezien ik met mn vorige set (17" 7J ET38) het net ging met deze bandenmaat. Achter zal met deze maat net gaan maar dat weet ik ook niet zeker.

Owja nog iets, welk merk bevelen jullie aan? (geen nankang)
Uiteraard ligt het eraan wat je zelf het fijnst vind maar het gaat mij meer om de feiten (bijv. snelle slijtage).

_________________
Erik-Jan schreef:
Mark, goed schoonmaken/ontvetten en dan plak het harder dan de pagina's van de nieuwe Playboy in een zaaddonorkliniek



vr apr 24, 2015 22:33
Profiel
F1 Coureur
F1 Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 07, 2013 17:25
Berichten: 1402
Woonplaats: putten
Zou ik 195-40 pakken, en dan Falken Ziex banden. Vind het tot dusver echt een goede band voor z'n geld.
Wel besteld bij autobandenmarkt.nl

_________________
'09 Audi A3 1.8Tfsi - Reflex Silber
'84 VW golf mk1 cabriolet - United Grey - Zenders 15" - V-Maxx - 60mm powersprint


za apr 25, 2015 0:09
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 20, 2013 22:50
Berichten: 336
Woonplaats: Wezep
gertjanibiza schreef:
Zou ik 195-40 pakken, en dan Falken Ziex banden. Vind het tot dusver echt een goede band voor z'n geld.
Wel besteld bij autobandenmarkt.nl

Ben het zeker met Gertjan eens. Super fijne band. Rijd er zelf ook mee op m'n rh set.


za apr 25, 2015 2:19
Profiel WWW
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 15, 2012 19:33
Berichten: 2479
Woonplaats: 0318 city
Worden waarschijnlijk toch 195/40/17!
Mij werd door iemand toch nankang aangeraden, de AS1. Nu lees ik dat het een prima band voor stretchen etc maar niet voor performance. Aangezien ik toch geen strepentrekker heb als auto overweeg ik toch nankangs.

_________________
Erik-Jan schreef:
Mark, goed schoonmaken/ontvetten en dan plak het harder dan de pagina's van de nieuwe Playboy in een zaaddonorkliniek



za apr 25, 2015 17:13
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 20, 2013 22:50
Berichten: 336
Woonplaats: Wezep
Smokey schreef:
Worden waarschijnlijk toch 195/40/17!
Mij werd door iemand toch nankang aangeraden, de AS1. Nu lees ik dat het een prima band voor stretchen etc maar niet voor performance. Aangezien ik toch geen strepentrekker heb als auto overweeg ik toch nankangs.

Nankang.. Blijft een discussie. Ik ga me er niet meer over druk maken :ok:

Voor mij in ieder geval geen Nankang!


za apr 25, 2015 17:47
Profiel WWW
Ti Member
Ti Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 16, 2009 0:10
Berichten: 826
Woonplaats: Overijssel
Ik rijd nu 2 maandjes op hankook evo's in 195/40/17 en ben dik tevreden! Stille band en perfecte grip op droog en nat wegdek.

Hoe deze band is tegenover bijvoorbeeld Falken of Nankang weet ik niet, heb die merken nooit gereden.
Op advies van de bandenboer de keuze gemaakt voor hankook omdat deze op dat moment dezelfde prijs had als de falkens. Volgens deze persoon zou ik met de hankook een kwalitatief betere band hebben. Maar ook dit is natuurlijk weer een mening van iemand. Als ik naar een ander bedrijf was gereden had ik wellicht weer een ander advies gekregen.

_________________
Project Topic Ibiza ST


za apr 25, 2015 18:34
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 30, 2013 18:14
Berichten: 302
Woonplaats: Haarlem
Ik rij ook op Falken ZIEX en ben er echt heel erg over te spreken. Heb hiervoor met o.a. met Michelin, Bridgestone, Toyo en Kumho gereden maar de Falken springt er echt uit wat mij betreft. Was over de Toyo op droog wegdek ook echt te spreken, maar nat vond ik ze helemaal niks. Voor mij geen V profiel meer wat dat betreft. Falken ZIEX op nat wegdek gaat echt super ook.

_________________
Ford Fiësta ST150 project topic


za apr 25, 2015 20:14
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 19, 2012 22:20
Berichten: 316
Woonplaats: Geldrop
Ik had op de bmw ook falken ziex, super band! Op de seat nu Pirelli p-zero nero, na toyo t1-r te hebben gehad. Pirelli is fijn, zowel op droog als nat wegdek. Maar volgende keer wordt het waarschijnlijk weer de falken ziex. Tot nu de fijnste band om mee te rijden.
Nankang zou voor mij een no-go zijn, die zou ik mn ma nog afraden met haar Daihatsu. Banden bepalen je grip en veiligheid, betaal liever iets meer voor de beste grip en veiligheid. Je zou maar eens moeten remmen en het net niet halen op de nankangs, waar je het met A-merk banden wel zou hebben gehaald. Just my 2 cents.

_________________
2001 Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT on BBS RC323 - Project-pagina


za apr 25, 2015 21:39
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 21, 2013 11:33
Berichten: 608
Woonplaats: Ede (Gld.)
Die Nankang AS schijnt wel al vele malen beter te zijn dan de hiervoor veel voorkomende NS.
Die NS serie is op droog wegdek prima, wel wat meer afrolgeluiden, maar op nat wegdek een drama.

_________________
Seat Leon 1P Cupra 2.0 TFSI
Ex: Ibiza 6K2 Cupra

• Mosconi DSP 6to8
• 2x GZUA 4125SQ • Ground Zero Plutonium 1.3000D
• GZ Plutonium Compo 165SX • MP 5.8MKII • Ground Zero Uranium 12"
• Phonocar PHV16 Voltage Stabilizer


za apr 25, 2015 22:16
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 30, 2013 18:14
Berichten: 302
Woonplaats: Haarlem
Ik ben verder ook van mening dat de meeste banden (misschien op de echte budget merken na) op droog wegdek wel doen wat ze moeten doen, maar het verschil zit hem vooral in andere weersomstandigheden waarbij de betere banden zich onderscheiden. Ik had hiervoor Michelin's eronder liggen en daarmee durfde ik als het regende of goed vochtig wegdek was een bepaalde bocht hier in de buurt niet harder dan 100/110 te nemen terwijl ik met de Falken met gemak 120 haal zonder dat ik dichtgeknepen billen aan het sturen ben. Band zorgt voor veel vertrouwen en precies wat Ben zegt: "banden bepalen je grip en veiligheid, betaal liever iets meer voor de beste grip en veiligheid". Het is en blijft je enige contact met de weg.

_________________
Ford Fiësta ST150 project topic


za apr 25, 2015 22:32
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 20, 2010 20:33
Berichten: 3470
Woonplaats: Maasmechelen, Limburg
Zeker voor 195/40 banden gaat als het kan. Zelf ervaring met Falken Ziex ZE912, Toyo T1-R en Uniroyal Rainsport 2. Ik vond het alle 3 goede banden al springt de Falken Ziex ZE912 er tussenuit. Goede grip en slijtage viel ook goed mee. Dit jaar is de nieuwe ZE914 uitgekomen en die zou nog beter moeten zijn :ok:

Over Nankang, ik heb zelf al op enkele setjes de NS-2 gehad omdat zij de enige zijn die de maat 185/35R17 leveren en ik heb er zelf nooit rare dingen mee voorgehad. Zeer slijtvaste band, na 10k kilometers zat er nog 6.5-7mm profiel op :D goedkopere merken maken meestal gebruik van een harde component in de rubber. Hierdoor doet die bij droog weer ook gewoon wat die moet doen maar bij nat weer iets minder, al heb ik er zelf nooit iets mee aan de hand gehad. Ik rij met getrokken banden nooit te gek en ik heb geen performance wagen dus ik vind het een goede band voor wat die kost, maar als ik meer keuze had zou ik voor Falken gaan :D

_________________
Current car: Seat Leon Cupra R

First car: Seat Ibiza 6L Volcano Red Rollin' Static on BBS

Dodo Juice - Poorboys World - Monello


zo apr 26, 2015 15:59
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 30, 2013 18:14
Berichten: 302
Woonplaats: Haarlem
Ik rij overigens op de ZE914

_________________
Ford Fiësta ST150 project topic


zo apr 26, 2015 23:13
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 15, 2012 19:33
Berichten: 2479
Woonplaats: 0318 city
Op aanraden van bandenservice Ede geen Falken genomen, hij heeft diverse keren meegemaakt dat de wangen waren gescheurd.
Hij adviseerde de nieuwe AS1 aan, want die waren stuk beter dan de voorgaande types van nankang. Ik liep niet echt warm voor nankangs en toen kwam ie met Hankook aan.
Dus uiteindelijk is het Hankook Ventus S1 evo K107 geworden :)

Vandaag de velgen opgehaald, van de week klaar voor montage!

_________________
Erik-Jan schreef:
Mark, goed schoonmaken/ontvetten en dan plak het harder dan de pagina's van de nieuwe Playboy in een zaaddonorkliniek



di apr 28, 2015 19:28
Profiel
Ti Member
Ti Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 16, 2009 0:10
Berichten: 826
Woonplaats: Overijssel
Goede keuze als je het mij vraagt! :ok:

Hmm..mijn verkoper was dus niet de enige die niet enthousiast over Falken is.
Vindt het dan wel weer bijzonder dat Nankang boven Falken wordt gekozen trouwens.

_________________
Project Topic Ibiza ST


di apr 28, 2015 23:29
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 20, 2010 20:33
Berichten: 3470
Woonplaats: Maasmechelen, Limburg
Falken is echt wel beter dan Nankang. Als een bandenboer zoiets tegen mij zegt dan draai ik mij al om en ga ik gewoon ergens anders :D

Hankook is op hetzelfde niveau als Falken, Toyo,... Twee kameraden rijden op de Hankook Ventus V12 maar die zijn er niet zo tevreden van. Grip laat soms te wensen over, strepen trekken tot in 3e/4e versnelling. Maar het is natuurlijk een andere band dan de Ventus S1 dus je mag er altijd een review van geven na x aantal kilometers :ok:

_________________
Current car: Seat Leon Cupra R

First car: Seat Ibiza 6L Volcano Red Rollin' Static on BBS

Dodo Juice - Poorboys World - Monello


wo apr 29, 2015 10:19
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 15, 2012 19:33
Berichten: 2479
Woonplaats: 0318 city
De bandenboer heeft zelf een keer de Nankang NS2 (als ik me het goed herinner, kan ook de NS20 zijn) onder zijn prive auto gehad en die vond ie ook niet prettig. De AS1 bevalt veel beter zegt ie zelf.

_________________
Erik-Jan schreef:
Mark, goed schoonmaken/ontvetten en dan plak het harder dan de pagina's van de nieuwe Playboy in een zaaddonorkliniek



do apr 30, 2015 18:06
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 20, 2010 20:33
Berichten: 3470
Woonplaats: Maasmechelen, Limburg
Smokey schreef:
De bandenboer heeft zelf een keer de Nankang NS2 (als ik me het goed herinner, kan ook de NS20 zijn) onder zijn prive auto gehad en die vond ie ook niet prettig. De AS1 bevalt veel beter zegt ie zelf.


Ik ben zelf aan het twijfelen tussen de NS2 of de NS20 in 185/35. Zijn beiden gelijk geprijsd maar de NS2 zou in principe beter moeten zijn :D Al heb ik zelf geen ervaringen met de NS20 en ken ook niemand die er ervaring mee heeft :D

_________________
Current car: Seat Leon Cupra R

First car: Seat Ibiza 6L Volcano Red Rollin' Static on BBS

Dodo Juice - Poorboys World - Monello


do apr 30, 2015 19:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling