Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo dec 16, 2018 6:33

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Toyo Proxes T1R / R1R 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Type Seat: Ibiza II (6K1) 2.0 GTi/Cupra 16_V ABF 110 kW
Bouwjaar: 1999
Motorinhoud: 2.0
Aantal PK: 170 (gechipt + open air filter)
Velg Maat: R16 (originele 16" Cupra velgen)
Velg Breedte: 7J
ET waarde: ET38

Hey,

Hiervoor jaren met Pirelle P-Zero Nero's gereden, eerst met de groene Cupra 2 (met toen Teamibiza sticker op achterruit) en nu een aantal jaar met de zwarte Cupra 2 (TI stickers zaten op de zijskirts, vervangen door groot Cupra logo auto emicion). Ik reed altijd met de maat 195/45. Vorige jaar heb ik vóór de apk gewoon 4 goedkope tweedehands banden gekocht op maat 205/45. Deze band is iets breder wat vertaalde in een wat rustiger weggedrag (minder zoekerig/nerveus) en je kunt er meer mee 'hoeken' zeg maar. Deze goedkope banden hebben wel een hoge rolweerstand, maar dit terzijde.

Ik wil er nu vier nieuwe banden onder laten zetten met de wat grotere maat 205/45 en toen ik nog een 205 GTi had hoorde ik goede dingen over de Toyo Proxes. Die wilde ik toen gaan kopen tot ik iemand sprak die zei dat die ze in de regen erg slecht vond. Nu ik weer op nieuw banden heb gezocht lees ik toch veel positieve dingen erover, dus zit te denken om toch een keer voor Toyo's te gaan.

Deze band wordt een aantal keer genoemd op dit forum in de wat oudere topics. Maar zijn er members die er tegenwoordig met Toyo Proxes rijden en zo ja, wat is jullie ervaring? Ik zit te denken een de T1R, maar er zijn ook semi-slicks R1R. Maar die laatste lijkt me niet zo handig in het winterseizoen nu.

Zoals gezegd zit ik te denken aan 205/45, maar ik zie bijvoorbeeld dat de T1R voor 16" in meerdere maten te verkrijgen is? Al lijken me die laatste te groot eigenlijk:

205/45
205/50
205/55
215/40
225/40
225/45
225/50
235/45
245/35
245/45
245/55

do nov 30, 2017 13:03