Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za dec 15, 2018 16:49

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
|| Ibiza 6L || Groene aanslag achterlichten verwijden 
Auteur Bericht
The Stig!!
The Stig!!

Inmiddels heb ik een aantal verschillende soorten setjes achterlichten gehad voor mijn Ibiza 6L. Wat allemaal wél overeenkwam was dat ze allemaal last hadden van groene aanslag in de heldere randen rondom.

Bij FR achterlichten:
Afbeelding

Bij Pre-facelift achterlichten:
Afbeelding

Hoe ik probeerde het op te lossen:
Ik ben begonnen met de lampen te demonteren uit de auto. Hierna geprobeerd met een oude tandenborstel en wat APC (all purpose cleaner) onverdund groene resten weg te poetsen.
Echter kon ik er nog niet goed bij en hoopte het zich alsnog op.

Hoe ik het voor elkaar kreeg:
Zoals gezegd demonteerde ik de lampen. Hierna heb ik de achterkanten volledig afgeplakt met watervaste tape zodat er geen vocht / water in kon komen. Let op: doe dit grondig, anders krijg je (blijvend) vocht in je units.
Ik heb vervolgens APC (biologische ontvetter) van Poorboys gepakt, en dit onverdund gedruppeld op de naad van het achterlicht. Je ziet de groene aanslag 'verzadigd' raken met allesreiniger. Doe dit rondom.

Afbeelding

Pak hierna je hogedrukspuit (voorkeur voor platte straal ipv roterende) en leg de vieze unit op een rubbermat. Klem de unit vervolgens tussen je voeten en spuit van bovenaf op de naad van de lamp. De APC gaat vervolgens schuimen en pakt de groene aanslag op. Zo spuit je de groene aanslag weg en door de druk blijft het er ook niet meer tussen zitten.

Resultaat als volgt:

Afbeelding
Afbeelding

Vanzelfsprekend ben ik niet aansprakelijk voor eventuele ontstane vissenkommen oid :mrgreen: .
Houd er rekening mee dat het kwetsbaar spul is en gelijmd zit.

Het is een erg makkelijke klus waar je met name veel resultaat in haalt. Succes :ok:

Afbeelding

Go OEM+

zo okt 05, 2014 18:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]