Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di okt 23, 2018 13:23

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
verbruik 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

hallo heeft iemand ervaring met het brandstof verbruik van een 1.2 tdi ecomotive,er staat in het boekje en in de folders een verbruik van gemiddeld 1 op 29,4 , nu is dit wat overdreven,maar mijn verbruik is nu 1op20 bij hoofdzakelijk snelweg gebruik en een gemiddelde snelheid van 105km/h.
heeft iemand hier meer ervaring mee???

do jan 19, 2012 20:56
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Wat ik de km stand? De dealer zal naar alle waarschijnlijkheid aangeven dat hij 10.000 gelopen moet hebben om een goed gemiddelde te krijgen.

vr feb 17, 2012 17:21
Profiel
Go Karts Coureur
Go Karts Coureur

Zowizo moet je nooit kijken naar het verbruik in de papieren, aangezien deze zijn genomen in de meest ideale omstandigheden, dus daar bedoel ik mee, geen tegenwind,constante snelheid onder de 100, geen rolweerstand van de banden noem maar op. Hierop bazeren ze dus de verbruiken in de folders, dit klopt nooit tegenover echt.

In het echt het je te maken met weersinvloeden zoals dus tegenwind en de rolweerstand van de banden tegenover de weg. Ook de buitentemp heeft invloed op het verbruik, maar 1 op 20 is niet slecht, hoe reken jij het verbruik uit als ik mag vragen aangezien dit nooit echt goed te meten is, en al helemaal niet als je let op de boordcomputer, deze wijkt altijd af.
Als die van mij 1:20 zou rijden haha zou ik een gat in de lucht springen :wistle:

VCDS gebruiker viewtopic.php?f=4&t=25239

vr feb 17, 2012 19:29
Profiel
EliteMember
EliteMember

Jeff26 schreef:
Zowizo moet je nooit kijken naar het verbruik in de papieren, aangezien deze zijn genomen in de meest ideale omstandigheden, dus daar bedoel ik mee, geen tegenwind,constante snelheid onder de 100, geen rolweerstand van de banden noem maar op. Hierop bazeren ze dus de verbruiken in de folders, dit klopt nooit tegenover echt.

In het echt het je te maken met weersinvloeden zoals dus tegenwind en de rolweerstand van de banden tegenover de weg. Ook de buitentemp heeft invloed op het verbruik, maar 1 op 20 is niet slecht, hoe reken jij het verbruik uit als ik mag vragen aangezien dit nooit echt goed te meten is, en al helemaal niet als je let op de boordcomputer, deze wijkt altijd af.
Als die van mij 1:20 zou rijden haha zou ik een gat in de lucht springen :wistle:

Nou heb ik dan wel geen diesel maar zou idd toch zeer te vreden zijn met een verbruik van 1/20. Kom over het algemeen niet onder de 1/15.

Maar zoals ieder hiervoor al schrijft ga nooit op die mooie verhalen af. Klinkt veel mooier als dat het werkelijk is.

vr feb 17, 2012 20:12
Profiel
The Stig!!
The Stig!!

Ik heb zelf een Ibiza uit 2008.
Dit is een 1.4 Sport-Up met 86 PK.
Dit is trouwens een BENZINE!

Mijn verbruik ligt rond de 1:16.
Met een volle tank (42 liter) kan ik ongeveer 650 kilometer rijden.
Zelf gebruik ik veel de cruisecontrole, waardoor het een stuk zuiniger rijd.
Ook rij ik redelijk rustig en trap ik af en toe een keer door.

Hopelijk hebben jullie er iets aan :)

Project Topic: http://www.teamibiza.nl/viewtopic.php?f=131&t=29028

Wat nog te doen:Ramen Blenderen....Alarm

za jan 19, 2013 21:43
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur

Een FR tdi loopt met 130km/u nog zuiniger als een 1.2tdi. Omdat deze blokjes flink hard moeten werken op die snelheid.

Eigenlijk is het 1 op 29, met 80km/u zonder weerstand.

za jan 19, 2013 23:43
Profiel
Ti Member +
Ti Member +

1:20 is een mooi verbruikscijfer voor een eco TDI. Zuiniger kan altijd, kijk voor vergelijk maar eens op http://www.spritmonitor.de .
Lees voor de vaststelling van de verbruikswaarden maar eens in het brandstofverbruiksboekje van het RDW :ok:

brandstofverbruikboekje 2012 schreef:
Meerverbruik van auto’s in de praktijk
De in dit boekje vermelde verbruiks- en CO -uitstootwaarden zijn van toepassing voor de rijomstandigheden van de voor de
Europese typekeuring van voertuigen gebruikte testcyclus. Het is al langer bekend dat de testresultaten van de Europese testcyclus in sommige gevallen gunstiger uitkomen dan de meeste gebruikers van de auto’s in de praktijk ervaren. Dit heeft te maken met een verschil in gebruik en (gesimuleerde) rijstijl tussen de testprocedure en de overheersende praktijk. De Europese standaardtest wordt namelijk gekenmerkt door een relatief groot aandeel lage snelheid en lage rijdynamiek.
Daarnaast is ook de individuele rijstijl van grote invloed op het brandstofverbruik van een auto. Dit wordt van overheidswege
nog eens verduidelijkt in de voorlichtingscampagne “Het nieuwe rijden”. Bij het toepassen van “Het nieuwe rijden” doet het verschil tussen testcyclus en praktijk zich in veel mindere mate voor. Verder moet ook bedacht worden dat het meerverbruik ook mede veroorzaakt kan worden door extra’s in de auto zoals een airco. Dit wordt niet in de officiële test meegenomen.
Geconstateerde verschillen in de praktijk doen overigens niets af aan het feit dat over het algemeen de rangschikking zuinige-minder zuinige auto’s hetzelfde blijft: de zuinigste auto’s blijven het zuinigst, benzineslurpers blijven het meeste brandstof verbruiken. Met andere woorden: consumenten die een zo zuinig mogelijke auto zoeken, kunnen deze informatie in dit boekje vinden.

@bungg: de TDI's uit de fabricageperiode van de jouwe zijn niet zo zuinig (standaard) ;)

di jan 22, 2013 0:39
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Ik heb laatst 1 op 23 behaald met de 1.2TDi, 880KM op teller en toen 38L getanked.
Als je alleen maar 80 KM/U zou rijden en niet vaak zou hoeven te stoppen en optrekken zou je zelfs 1 op 34 moeten kunnen halen volgens de boordcomputer haha

do mei 11, 2017 14:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]