Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo dec 16, 2018 5:09

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Olielampje knippert rood 
Auteur Bericht
The Stig!!
The Stig!!

2 weken geleden zijn we met de cupra op vakantie gegaan naar Italië.
Op de heenweg merkte ik dat er een ratel uit het vooronder kwam welke vooral bij gekoppelde bak toestand hoorbaar was met uitrollen e.d.
Nadat ik merkte dat ik de verkeerde veer in mijn DV008 zat waarbij ik in bergachtig gebied last had van Surge (sorry voor degene die mij adviseerde om de sterkere veer, ongechipt, niet te gebruiken!)

Met de OBD app torque gaf aan: (A) camshaft position sensor overretarded. Storing gewist en niet meer terug gekomen.

Nadat ik een originele dv op heb laten sturen door Bartuss (met dank!) Reed de auto al weer een stuk beter.

Bij wegrijden na een lang stuk snelweg merkte ik dat ik nogsteeds veel gas moest geven om normaal weg te komen, hetgeen normaal niet nodig was.

Het ratelen wijdde ik aan iets in de bak maar de Seatdealer in Italië zei dat ik wel thuis kom komen op deze manier.

Nadat we thuis op de parkeerplaats belandde, begon het olielampje rood te knipperen waarbij ik DIRECT (het lampje ging net weer aan voor de 2e keer) de motor uit zette.

Nu lees ik verhalen over een kapotte oliepomp aangezien hij te weinig druk krijgt.

Met Torque OBD2 app kreeg ik foutmelding: O2 sensor heater bank 1

Wie o wie! Ik kan namelijk wel janken wat een pech ik elke keer heb....

Na wat gegoogle: Kettingspanner kapot en zorgde voor de foutcode mbt de nokkenas en verklaard minder vermogen EN verklaard dat het oliezeefje vol zit met stukjes kettingspanner waardoor de druk verloren ging

optie 2: geratel komt uit de oliepomp, welke kapot is en daarom geen oliedruk. Toch verklaard dat niet dat de camshaft storing op kwam.

za aug 02, 2014 9:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]