Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di dec 18, 2018 18:50



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
meerdere vragen seat ibiza cupra 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: di aug 25, 2015 8:54
Berichten: 25
Type Seat: ibiza cupra
Bouwjaar: 2001
Motorinhoud: 1.8 20vt
Laatste motorische modificatie: zo gekocht met blowoff van forge voor de rest standaard naar mijn idee
Probleem:

Ik heb 3 weken geleden een ibiza cupra gekocht super blij mee

maar nu zitten me een aantal dingen nie helemaal lkkr

punt die lmm ligt los was volgens de vorige eigenaar uitgeleerd voor vermogen winst ik denk echter dat deze gwn stuk was
zodra ik em aansluit valt de auto ook meteen uit

maar na 2 weken lkkr gereden te hebben heb ik nu motorstoring
die heb ik gereset dmv accu polen tegen elkaar houden

is 3 dagen weggeweest en is er nu weer

heb ook et idee dat ik vermogen mis en hij blaast niet meer zo hard af maar dit ken ook tussen mijn oren zitten

verder wil ook mijn olie vervangen
5w 30 castrol werdt mij angeraden en heb ook een filter mee gehad is dit goed

en wil binnekort ook wat upgrades doen 'te beginne met de down pipe en cat
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/audi-onderdelen/a1003025555-downpipe-3-inch-rvs-vw-golf-audi-seat-1-8-20vt-turbo.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

daarna een FMIC iemand iets liggen of een site met alles wat ik nodig heb


Alvast bedankt voor jullie hulp groetjes marc :ok:


di aug 25, 2015 13:43
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 06, 2010 11:59
Berichten: 5859
Woonplaats: Gelderland zuid
5W30 kan op de 20vt's. Deskundigen op gebied van de 20vt's (JD, Vagtechniek en Hans Sloot) adviseren om 5w40 TD van Castrol te gebruiken.

De enige mogelijkheid die ik zie is om de auto uit te (laten) lezen en dan weet je welke storing het is.
Is het dan alsnog de LMM dan was het verhaal van de vorige eigenaar onzin.
Ik vind het raar dat de LMM wel uitgeschreven wordt maar dat de eigenaar dan de auto niet laat chippen. Uiteraard kan dit wel.
Als je vermogen mist, is het waarschijnlijk noodloop en verwacht dan ook dat het gewoon je LMM is die verkeerde waardes doorgeeft.

Kan je eens een foto posten van je motorruim?

_________________
Ex: Ibiza 6L Candy White Cupra 1.8 20VT 132kw '08
Current: Skoda Octavia 3 Combi 1.6 tdi


di aug 25, 2015 13:48
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: di aug 25, 2015 8:54
Berichten: 25
ja hoor zal ik zo is doen niet schrikken van de gele kleur :P

is er nog iets wat je speciek wil hebben op de foto naam an iedergeval kap eraf

ff voor de duidelijk heid lmm leg al vanaf het begin los

en heb morgen vagcom dus zal dan ff uitgaan lezen


di aug 25, 2015 14:34
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 06, 2010 11:59
Berichten: 5859
Woonplaats: Gelderland zuid
Ik wil ff zienhoe je vacuumsysteem loopt nu.
Dus DV e.d.

_________________
Ex: Ibiza 6L Candy White Cupra 1.8 20VT 132kw '08
Current: Skoda Octavia 3 Combi 1.6 tdi


di aug 25, 2015 16:28
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: wo apr 13, 2011 18:38
Berichten: 6
Woonplaats: pijnacker
of lekke dv of carter ventilatie


di aug 25, 2015 18:12
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 06, 2010 11:59
Berichten: 5859
Woonplaats: Gelderland zuid
leonibi schreef:
of lekke dv of carter ventilatie

Tjah een lek in je vacuum kan het ook zijn maar dan moet je een vacuumtest doen.

_________________
Ex: Ibiza 6L Candy White Cupra 1.8 20VT 132kw '08
Current: Skoda Octavia 3 Combi 1.6 tdi


di aug 25, 2015 19:51
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur

Geregistreerd: di aug 28, 2012 20:33
Berichten: 392
Woonplaats: Ede
Als de lmm weggeschreven zou zijn, dan zou hij ook niet moeten reageren op het aansluiten van de stekker. Je kunt prima zonder overigens, ook als die niet weggeschreven is.
Uitlezen is inderdaad de beste en vaak enige manier om een redelijke diagnose te stellen. Wellicht staat de auto in een noodloop, waardoor je vermogen mist. Zit er een turbodrukmeter in en zo ja, wat geeft deze aan?
Zodra je de codes hebt, zet ze hier dan ff neer...

_________________
Audi S4 B6 365pk 480nm


di aug 25, 2015 22:19
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 21, 2013 11:33
Berichten: 608
Woonplaats: Ede (Gld.)
Die 3" downpipe op marktplaats zou ik niet doen, die gaat zeker weten niet 1 op 1 passen op de ibiza.
Vergeet niet dat de beschikbare ruimte bij de Golf en A3 1.8Turbo's echt anders is.

3" heb je ook niet nodig, 2,5" is al genoeg.
Op maat maken kan bij Jelmer (JMtuning / RVS-uitlaat.nl). Maar in Engeland kun je ook leuke setjes 2e hands vinden (Milltek, supersprint, of iets goedkoper Scorpion).

FMIC heb ik binnenkort een set van over. Weet niet hoeveel haast je hebt? :P

_________________
Seat Leon 1P Cupra 2.0 TFSI
Ex: Ibiza 6K2 Cupra

• Mosconi DSP 6to8
• 2x GZUA 4125SQ • Ground Zero Plutonium 1.3000D
• GZ Plutonium Compo 165SX • MP 5.8MKII • Ground Zero Uranium 12"
• Phonocar PHV16 Voltage Stabilizer


wo aug 26, 2015 8:58
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: di aug 25, 2015 8:54
Berichten: 25
haast heb ik nie kan wel wachten op een mooi setje hahahaha
heb em uitgelezen komen deze codes tegen

17536 fueltrim bank 1 (mult) system too lean
p1128-35-10 ---intermittent

18010 power supply terminal 30 voltage to low
p1602 35-10- - - intermittent

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de extra kabels die ziet op de foto is extra min naar het blok
en extra + naar dynamo naar de accu orginele ligt los zodra die aansluit loopt de auto ook apart maar dit was voor de motorstoring al

hoop zo genoeg info te hebben gegeve


wo aug 26, 2015 10:21
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 12:53
Berichten: 866
Waarschijnlijk ligt de LMM los omdat er een Open blowoff op zit... welke 9 van de 10 keer met een LMM niet werken en de auto in noodloop gaat..

als hij weg is geschreven kan je hem laten zitten en aansluiten enz maar dan registreert deze niks dus zou er in principe ook niks mogen gebeuren.

ik vraag me dus af of dit allemaal wel juist is wat de vorige eigenaar zegt. ik denk dat die gewoon een open blowoff wilde hebben en dat er een storing kwam zijn oplossing is stekker er af...
dat kan wel maar dan meet deze een vaste waarde en volgens mij komt dit ook niet echt ten goede van je brandstof verbruik/inspuiting/mengsel en de rest..

_________________
RaidHP night flight meters,||wiechers VPB achter||Forge SplitR||Dailydub||K&N 57I||Xenon 6000K

Project topic Cupra!

Afbeelding


wo aug 26, 2015 10:44
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: di aug 25, 2015 8:54
Berichten: 25
de lmm leg al vanaf het begin los
maar is mischien mogelijk dat het idd later gekomen is dat bepaalde toeren te weinig benzine heb oid ??

met andere woorden zou een ander lmm en blow off op? en dan resette en dan zou hij weg moeten zijn


wo aug 26, 2015 10:54
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 06, 2010 11:59
Berichten: 5859
Woonplaats: Gelderland zuid
Foutcode airbag en powersupply lijken mij niet te komen van het DV/LMM verhaal.
Je kan dit uitsluiten door er een standaard DV op te zetten, LMM aan te sluiten en te kijken welke storingen dan optreden.

Gerrit Speek geeft dit voor storing 01217:
Citaat:
Mogelijke oorzaken:
Defecte bedrading en/of aansluitingen van/naar de desbetreffende Airbag-Ontsteker
9 van de 10 keer zijn de stekkerverbindingen onder de desbetreffende stoel de schuldige
het kabelboompje vanaf de stoel naar de bodem waar hij onder de mat gaat, daar zitten ook twee stekkerverbindingen...
Airbag-Ontsteker defect
Regelmodule Airbags (J234) defect

Mogelijke oplossingen:
Check / repareer bedrading en/of aansluitingen van/naar de desbetreffende Airbag-Ontsteker
stekkerverbindingen onder de desbetreffende stoel los maken, schoon maken, inspuiten met contactspray, fouten wissen en klaar is klara (volgende keer iets voorzichtiger zijn met de stofzuiger als je onder de stoelen schoonmaakt)
als dat niet helpt dan maar de stekkers er af knippen en de draden solderen
Check (meetwaardeblokken) / vervang Airbag-Ontsteker
Check (meetwaardeblokken) / vervang regelmodule Airbags

&
voor storing 00532:
Citaat:
Mogelijke oorzaken:
Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
Voltage accu te laag
Accu defect
Dynamo defect
Spanningsregelaar defect
Bedrading en/of aansluitingen van/naar de accu

Mogelijke oplossingen:
Check / vervang zekering(en)
haal de zekering(en) er uit
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
zekering(en) terugplaatsen / vervangen
soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect
is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?
Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar de accu
Check / vervang accu
let op: voordat je de accu loskoppelt of er uit haalt: zorg dat je met behulp van VCDS een complete Autoscan hebt gesafed op je de pc. Lees deze link.
test de accu (Ctek MXS 5.0 / Midtronics / Ctek Testmate Mini)
accupolen en de accuklemmen goed schoonmaken met schuurpapier of een staalborstel; daarna even invetten met een likje vaseline en flink vast monteren
laadt de accu met een goede tester / lader / druppellader (bv. Ctek MXS 5.0), check of het een gewone, of een AGM, of een Gel accu is
alle foutcodes wissen die met lage spanning te maken hebben, want je hebt de accu er af gehad
Check / vervang dynamo
Check / vervang spanningsregelaar


Dit bevestigd dat er geen verband is met de DV/LMM.
Doordat je de accu eraf hebt gehad en de polen tegen elkaar aan heb gelegd kan de laatste storing ook nog veroorzaakt hebben.
Eerst de in de quote genoemde dingen doorlopen, foutcodes wissen en kijken welke storingen je dan weer krijgt.

_________________
Ex: Ibiza 6L Candy White Cupra 1.8 20VT 132kw '08
Current: Skoda Octavia 3 Combi 1.6 tdi


wo aug 26, 2015 12:10
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: di aug 25, 2015 8:54
Berichten: 25
ik snap je theorie maar de storing is na het accu loskoppen pas gekomen 3 dagen erna

bovendien heb 3 accus :shock: en laad met 13.8 op

dit is wel weinig vindt ik meestal zit je rond 14.2 dat ik weet
heb et idee dat me hoofd accu kapot is en dat het daarmee te maken heeft

die airbag ding is omdat de stekker niet goed is dat weet ik al heb et lampje gwn ageplakt vanaf binne de teller niks aan te zien en tog lampje uit

maar jou tip is dus orginele dump valve erop resetten en dan ff kijken
of gwn kijken voor een andere dump valve ?
dit is forge welke weet ik nie precies


wo aug 26, 2015 13:32
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 06, 2010 11:59
Berichten: 5859
Woonplaats: Gelderland zuid
ff opzoeken welke forge, dat betreffen meestal systemen die wel dicht te zetten zijn, zodat ze als divertervalve fungeren.
Blijkbaar heb je geen storingen in je motor dus dan zou ik daar mee beginnen. Is altijd wel iemand die een standaard DV heeft liggen om even te testen.

_________________
Ex: Ibiza 6L Candy White Cupra 1.8 20VT 132kw '08
Current: Skoda Octavia 3 Combi 1.6 tdi


wo aug 26, 2015 13:35
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 12:53
Berichten: 866
waarschijnlijk klopt er geen hout van die bedrading... wtf moet je met 3 accu's... daar krijgt iedere auto een storing van.

waarom zou die lmm los liggen... als die weg geschreven is pleur je dat ding er toch uit.. schijnbaar doet het ding nog wat..
Aan elkaar gebakken zooitje waar je eigenlijk even bij moet staan om dingen uit te kunnen sluiten.

_________________
RaidHP night flight meters,||wiechers VPB achter||Forge SplitR||Dailydub||K&N 57I||Xenon 6000K

Project topic Cupra!

Afbeelding


wo aug 26, 2015 13:53
Profiel
Ti Member
Ti Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 06, 2009 12:01
Berichten: 5850
Klinkt een beetje als een houtje toutje manier om een kapotte LMM weg te werken. Als je het netjes wil doen kan de LMM er gewoon uit, heb ik ook. Wellicht iets van een bobine niet helemaal fris?

_________________
Seat Ibiza 6L2 1.8 20VT FR
[color=#000080]Running @: 248,2 PK en 372 NM


wo aug 26, 2015 16:38
Profiel WWW
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: di aug 25, 2015 8:54
Berichten: 25
De 3 accus is voor mijn sub installatie
Dit is nogal extreme buitem dat feit

De lmm ligt dus al vanaf het begin los heb ik verder ook niks mee gedaan


wo aug 26, 2015 17:16
Profiel
Ti Member
Ti Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 06, 2009 12:01
Berichten: 5850
Dan vraag ik me af wat je in gods naam in je auto heeft liggen dat 3 accu's nodig heeft :gek

_________________
Seat Ibiza 6L2 1.8 20VT FR
[color=#000080]Running @: 248,2 PK en 372 NM


wo aug 26, 2015 17:17
Profiel WWW
DTM Coureur
DTM Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 21, 2013 11:33
Berichten: 608
Woonplaats: Ede (Gld.)
Dat hoeft helemaal niet veel te zijn Kevin, maar als je lang speelt zonder draaiende motor gaat het snel.
Sowieso als je wedstrijden speelt, burpt of wat dan ook... dan wil je korte verbindingen hebben, dus accu achterin. Die voorste accu heb je dan zo leeg (of in ieder geval op een te laag niveau).

Maar het accu gedeelte staat gegarandeerd los van het LMM verhaal inderdaad.
Met de LMM ontkoppelt zou je echter niet mogen stotteren laag in de toeren. Vaak loopt die dan zelfs iets te rijk namelijk.

_________________
Seat Leon 1P Cupra 2.0 TFSI
Ex: Ibiza 6K2 Cupra

• Mosconi DSP 6to8
• 2x GZUA 4125SQ • Ground Zero Plutonium 1.3000D
• GZ Plutonium Compo 165SX • MP 5.8MKII • Ground Zero Uranium 12"
• Phonocar PHV16 Voltage Stabilizer


wo aug 26, 2015 20:54
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur

Geregistreerd: di aug 28, 2012 20:33
Berichten: 392
Woonplaats: Ede
Ik denk dat de auto dit probleem al eerder heeft gehad en het op een "houtje-touwtje" is geprobeerd op te lossen. Zonder lmm loopt de boel inderdaad wat rijker en zoals iedereen hier al zegt, dit is niet de oorzaak van het probleem. Het zou mij verbazen igg. Het feit dat de boel "anders" gaat draaien zodra je de originele plus aansluit, zegt mij dat er op een verkeerde manier of plek spanning wordt aangeboden. Een extra min kan al problemen veroorzaken als dit op de verkeerde manier gebeurt. De boel draait te arm volgens de foutcode en de systeemspanning is te laag. Ik denk dat je eerst hier moet zoeken, voordat je andere dingen aanpakt. Sluit de accu eerst eens op de originele manier aan, check de zekeringkast op de accu (als die er tenminste nog zit...) en sluit de andere accu's ff af. Check ook de massa van de ecu. Ik vermoed dat als er niets gesloopt is, dit je iig op weg gaat helpen.

_________________
Audi S4 B6 365pk 480nm


wo aug 26, 2015 21:28
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 12:53
Berichten: 866
idd ontkoppel die accu's en de hele batterij aan subwoofers, sluit het origineel aan dan kun je al 1 probleem uitsluiten.. en wat betreft die LMM die is niet weg geschreven.. als die weg geschreven is meet hij niks dus aangesloten of niet er zou niks mogen gebeuren..

bobine of Lambdasonde zou met uitlezen ook wel naar voren komen mocht dit het probleem zijn lijkt me?

_________________
RaidHP night flight meters,||wiechers VPB achter||Forge SplitR||Dailydub||K&N 57I||Xenon 6000K

Project topic Cupra!

Afbeelding


vr aug 28, 2015 9:25
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: di aug 25, 2015 8:54
Berichten: 25
Zekering kast verbangen op de accu deze was nie zo goed meer nu doet de orginele + et weer

Lmm kom ik nie tegen met uitleze
Enkel nog steed fuel to lean


ma aug 31, 2015 12:55
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur

Geregistreerd: di aug 28, 2012 20:33
Berichten: 392
Woonplaats: Ede
Wellicht ergens een vacuümlek? Fuel to lean betekent dat je eerste lambdasensor niet genoeg bij kan regelen. Dit kan aan de sensor zelf liggen, maar het kan ook zo zijn dat er ergens ongewenst lucht vandaan wordt gezogen. Een lek in een vacuüm leiding dus. Je lmm is losgekoppeld toch? Dan werkt alleen je tractioncontrol niet. Een foutmelding heb ik er niet door gekregen iig en bij mij is deze zeker niet weggeschreven. Wel losgekoppeld :D

_________________
Audi S4 B6 365pk 480nm


ma aug 31, 2015 20:30
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 12:53
Berichten: 866
Willem schreef:
Wellicht ergens een vacuümlek? Fuel to lean betekent dat je eerste lambdasensor niet genoeg bij kan regelen. Dit kan aan de sensor zelf liggen, maar het kan ook zo zijn dat er ergens ongewenst lucht vandaan wordt gezogen. Een lek in een vacuüm leiding dus. Je lmm is losgekoppeld toch? Dan werkt alleen je tractioncontrol niet. Een foutmelding heb ik er niet door gekregen iig en bij mij is deze zeker niet weggeschreven. Wel losgekoppeld :D



niet weg geschreven maar wel losgekoppeld leg uit? ik snap hem niet?

je kan hem toch wegschrijven en op je map en lambda sensoren alles regelen..

_________________
RaidHP night flight meters,||wiechers VPB achter||Forge SplitR||Dailydub||K&N 57I||Xenon 6000K

Project topic Cupra!

Afbeelding


ma aug 31, 2015 21:39
Profiel
Rally Coureur
Rally Coureur

Geregistreerd: di aug 28, 2012 20:33
Berichten: 392
Woonplaats: Ede
Klopt, dat gebeurt nu dus ook. Wegschrijven betekent niet meer/minder dan dat ervoor gezorgd word dat er geen storingslampje gaat branden op het dashboard. Ik rij nu met een open bov en dus zonder tractioncontrol. In de winter kan ik de Forge 007 terugzetten (5min werk) en heb ik weer tractioncontrol:)... Er rijdt hier thuis nog iemand met de Cup enzo :mrgreen:

_________________
Audi S4 B6 365pk 480nm


ma aug 31, 2015 22:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling