Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr dec 14, 2018 20:09

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auto hobbelt? 
Auteur Bericht
Ti Member
Ti Member

Type Seat: Cordoba
Bouwjaar: 2001
Motorinhoud: 1.6
Laatste motorische modificatie: Kleine beurt: Bougies, filters, etc.
Probleem: Hobbelen auto

Hi all,

Na lange tijd weer op de forum te bekennen :). Sinds een tijdje 'hobbelt' mijn auto als ik een constante snelheid aanhou (dit is overigens niet merkbaar in het stuur). Het voelt alsof ik op een zeer hobbelige wegdek rij, maar dat dan overal. Bij hogere snelheden 100+ merk ik dit echter niet zo veel, maar in de bebouwde kom is dit wel echt merkbaar!
Het probleem heb ik dus als ik een constante snelheid aanhou terwijl ik in een versnelling zit. Zodra ik mijn koppeling intrap, of in z'n neutraal ga dan hobbelt de auto niet meer. Als ik in versnelling blijf en de auto laat uitrollen dan blijft hij ook gewoon door hobbelen.

Banden heb ik al gebalanceerd en uitgelijnd, hier kan het dus (als het goed is) niet aan liggen. Wat zou ik nog meer kunnen nacheken?

Alvast bedankt!

do okt 08, 2015 15:38
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Dit probleem heb ik nu ook doordat mijn draagarm rubbers en spoorstang kapot zijn.

vr okt 09, 2015 7:06
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Banden schuin afgesleten? Ik heb hetzelfde probleem gehad, bleek dat 1 kant extreem gecupt is en daardoor een hoppelig gevoel geeft. Wel vreemd dat jouw stuur geen last heeft, al kan ik me voorstellen dat als de achterbanden slecht gesleten zijn er weinig van je stuur te merken is. Ik heb de wielen gewisseld, en toen ze achterop zaten geen last van het stuur.

Check even of je zaagtandjes hebt op je binnenste of buitenste profiel. :ok:

di nov 24, 2015 16:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]