Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr aug 17, 2018 11:13



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Pk/ nm 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: do dec 17, 2015 18:47
Berichten: 3
hallo ,

ik heb een vraag waar ik geen duidelijke antwoord op kan krijgen,

ik ben in bezit van een seat ibiza 1.8t cupra 6k2
mijn seat heeft wat extras's zoal,
chip tuning van jd energering
K&N inleg filter
downpipe
en een forge dumpvalve

mijn vraag was,
ik heb het idee als ik het gas intrap ( 2000,3000 toeren)
dat de auto lang niet alle koppel / pk gebruikt
t lijkt net of ie wat mist / ergens overheen trekt
normaal gesproken moet een turbo downpipe wel een verschil moeten geven maar dat doet het naar mijn mening niet echt?

kan iemand mij hier bij helpen met wat het mischien is
eventueel tekleine Brandstof pomp?

alvast bedank,
jeroen


vr dec 18, 2015 16:36
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 20, 2010 20:33
Berichten: 3470
Woonplaats: Maasmechelen, Limburg
Enkel een downpipe zal niet zo veel verschil maken op zichzelf, dan moet je een volledige uitlaatlijn zetten voor een optimale airflow.
Een K&N inlegfilter maakt weinig verschil t.o.v. origineel bij een 1.8T.

Als je merkbaar pk's en koppel wil hebben dan kan ik je een FMIC aanraden :ok:

_________________
Current car: Seat Leon Cupra R

First car: Seat Ibiza 6L Volcano Red Rollin' Static on BBS

Dodo Juice - Poorboys World - Monello


vr dec 18, 2015 19:37
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: wo dec 09, 2015 13:18
Berichten: 38
Vacuumslang van de diverter valve nog goed? Geen sissende geluiden onder druk?

Vacuumslangetje van mn Forge was gescheurd en blies toen weer flutterend af, en merkbaar vermogensverlies. Gechipt en al helemaal met iets meer mods moet je duidelijk 'boost' op voelen komen als de turbo spoelt.

_________________
- '01 Seat Ibiza 6K2 Cupra 20vt
- '96 BMW 320i E36 Touring


zo dec 20, 2015 12:38
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 22:14
Berichten: 2830
Woonplaats: Land van Maas & Waal
Vermogen went.
En als je het niet vertrouwd, een keer uitlezen en op de rollenbank om te testen..
Volgens mij doet JD er niet zo moeilijk over om een keer terug te komen als je het niet vertrouwd.

_________________
Afbeelding

Daily: Skoda Octavia
Project: VW Derby
1977 - Panamabraun - 1.4 - 40mm Solex carbs - 13" PLS Silverstone - FK Königsport - Porsche seats


zo dec 20, 2015 21:59
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Geregistreerd: do dec 17, 2015 18:47
Berichten: 3
Jeroenn schreef:
Enkel een downpipe zal niet zo veel verschil maken op zichzelf, dan moet je een volledige uitlaatlijn zetten voor een optimale airflow.
Een K&N inlegfilter maakt weinig verschil t.o.v. origineel bij een 1.8T.

Als je merkbaar pk's en koppel wil hebben dan kan ik je een FMIC aanraden :ok:




Welke FMIC zou je me dan aanraden aangezien er aardig verschil in zot in de prijs en grote eckt.
Ik zal me auto uit laten lezen en op de rollen bank gooien ,

Ben benieuwd ✌️


di dec 22, 2015 14:02
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 20, 2010 20:33
Berichten: 3470
Woonplaats: Maasmechelen, Limburg
Ik heb op die van mij een intercooler van HG Motorsport, vorige eigenaar heeft deze er op gezet en wagen gaat heel erg goed! (het is wel een Cupra R)
Goede kameraad heeft een FMIC van Airtec op zijn Focus RS en ziet er ook heel degelijk uit dus ik denk niet dat er zoveel mis kan gaan?

_________________
Current car: Seat Leon Cupra R

First car: Seat Ibiza 6L Volcano Red Rollin' Static on BBS

Dodo Juice - Poorboys World - Monello


di dec 22, 2015 21:10
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 21, 2013 11:33
Berichten: 608
Woonplaats: Ede (Gld.)
Wellycooler (cheap, maar dezelfde performance) en zelf het buizentraject maken met silicone koppelstukken en aluminium buizen.
TT omloopbuis kan hier erg handig bij zijn. Er staat ergens op het forum een duidelijke how-to van Race-Eend.

_________________
Seat Leon 1P Cupra 2.0 TFSI
Ex: Ibiza 6K2 Cupra

• Mosconi DSP 6to8
• 2x GZUA 4125SQ • Ground Zero Plutonium 1.3000D
• GZ Plutonium Compo 165SX • MP 5.8MKII • Ground Zero Uranium 12"
• Phonocar PHV16 Voltage Stabilizer


wo dec 23, 2015 9:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling