Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za okt 20, 2018 19:12

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Epc lampje, motor valt uit 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Type Seat: Ibiza
Bouwjaar: 2002

Probleem: Hi Allemaal! Ik heb een Ibiza uit 2002 en een paar weken geleden had het 's nachts -4 gevroren. Ik rijd dagelijks naar mijn werk van Amstelveen naar Delft en toen ik in Delft de snelweg afreed, viel de motor uit toen ik stopte voor het stoplicht. Het acculampje ging eventjes aan. Tijdens het inparkeren op kantoor viel de motor weer uit toen ik even stil stond en ging het EPC lampje branden. Contactsleutel helemaal uitgedraaid, motor weer gestart en het lampje was weer uit.
In de avond reed ik weer naar huis en kwam ik na 500 meter snelweg in een file terecht waardoor ik weer moest afremmen. Toen viel de motor weer uit, acculampje ging branden en EPC lampje aan. Na sleutel weer helemaal omdraaien waren deze lampjes weer uit. Uiteindelijk ben ik er ook gewoon mee naar Amstelveen gereden en reed de auto weer normaal.

De garage kan niets vinden. De storing is ook niet meer voorgekomen.
De Seat dealer zei dat het door sludge kan komen dat bevroren raakt in de kou. Maar dit zou toch al ontdooid moeten zijn nadat ik van Amstelveen naar Delft ben gereden? En het had de hele dag gedooid en toch gebeurde het aan het eind van de dag wederom.
Ik heb de motor bekeken en het lijkt er normaal uit te zien (foto bijgevoegd).

Heeft iemand enig idee wat er kan zijn?
Bedankt!

Afbeelding

ma feb 01, 2016 12:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]