Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do dec 13, 2018 7:14

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Motor Lampje Brand 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Type Seat:Ibiza
Bouwjaar: 2003
Motorinhoud: 1.4 (75Pk)
Laatste motorische modificatie: ...
Probleem:
Sinds een paar dagen eigenaar van een Ibiza uit 2003. Nu is naar een aantal ritjes mijn motorlampje gaan branden (just my luck). Op de snelweg (vanaf 100km/u) hapert de auto en als ik stil sta dan wil de auto nog al eens terugvallen in toeren en soms helemaal uitvallen. Ik ben al even langs de garage geweest en die heeft de auto uitgelezen. Hierbij kwam er een foutcode met de brandstof toevoer naar voren(weet niet welke). De monteur gaf aan dat dit wel vaker voorkwam als de tank een keer bijna helemaal leeg was geweest. Vond het een vreemd verhaal maar goed ik ben een leek wat dat betreft. De monteur gaf ook aan dat je van forte een soort van brandstofreiniging kon halen die de motor schoon maakt. Nu heb ik een aantal vragen.
1. Weet iemand obv bovenstaande misschien zo wat het probleem kan zijn? en hoe dit op te lossen?
2. Kan ik zonder risico zomaar dat forte spul bij me benzine gooien? Moet ik nog letten op hoeveel benzine ik nog heb? En zou dit het probleem moeten verhelpen?

Als iemand mij wat wijzer kan maken graag :)

zo feb 07, 2016 17:54
Profiel
The Stig!!
The Stig!!

Tank helemaal leeg rijden is niet echt bevorderlijk voor de motor maar zal niet zorgen voor storingen op een later tijdstip. Een vervuild gaskleppenhuis kan het probleem zijn en forte heeft hier wel middeltjes voor.
Ik zou er persoonlijk voor kiezen om zogenaamde "One-Shot" in je inlaat te spuiten, dit reinigt ook goed en heeft meteen effect.
Anders het gaskleppenhuis handmatig reinigen (blijft het beste).
Ik heb dit ook gehad met mijn 1.4 en de One-Shot heeft het opgelost.
Dus als eerste: luchtfilter eraf en One-Shot erin spuiten met een lichte gas-beweging.

zo feb 07, 2016 23:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]