Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di okt 23, 2018 14:17



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Verschil 2.0 TDI 150pk en 184pk 
Auteur Bericht
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 06, 2010 11:59
Berichten: 5854
Woonplaats: Gelderland zuid
Zo, na lange tijd maar weer eens een openingspost van mijn kant.

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de volgende twee motoren:
2.0 TDI 150pk en de 2.0 TDI 184pk?

Ik begrijp dat er een andere motorcode aan vast hangt maar zit dit alleen in de turbo?

_________________
Ex: Ibiza 6L Candy White Cupra 1.8 20VT 132kw '08
Current: Skoda Octavia 3 Combi 1.6 tdi


di jan 31, 2017 9:31
Profiel
DTM Coureur
DTM Coureur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 21, 2013 11:33
Berichten: 608
Woonplaats: Ede (Gld.)
Volgens mij enkel een andere turbo (+injectoren) en misschien ook andere koppeling + bak?
Geloof dat de 150PK versie ook niet overal geleverd is. Enkel voor de landen waar een auto met lagere emissie waardes aantrekkelijker / goedkoper is.
Maar de 184PK turbo is de GTD1449VZ. Waar weer weinig over te vinden is.

Kwam ook een stukje tegen over de 184PK versie die wel VVT heeft en de 150PK versie niet:
Citaat:
The 184ps version of the EA288 Engine (CUNA) also has variable valve timing that the lower powered models don't

The cylinder head of the EA288 engine is a cross-flow cylinder head made of an aluminum alloy. The valves are operated by two upper camshafts integrated into a camshaft housing. Depending on the arrangement of the inlet and exhaust ports, the inlet and exhaust valves are controlled for each camshaft. The camshafts are driven by the crankshaft via a toothed belt and the camshaft gear of one of the camshafts.
The two camshafts are joined via spur gear teeth.

Variable valve timing has been integrated in the camshaft housing of the 2.0 l 135 kW TDI engine. It allows the valve timing of the adjustable camshaft to be adjusted sleeplessly within a crank angle range of 0° to 50° to late. Adjusting the valve timing allows the swirling motion of the air drawn into the cylinder to be increased, which ensures a good fuel mixture is attained. Furthermore, the variable valve timing can be used to reduce the compression in the cylinder, ensuring the production of nitrogen oxides is reduced during combustion.


Maar er is verdomd weinig over te vinden qua motorische verschillen.
De FR heeft wel een andere ophanging en remmerij als de normale uitvoeringen met de 150PK motor.

_________________
Seat Leon 1P Cupra 2.0 TFSI
Ex: Ibiza 6K2 Cupra

• Mosconi DSP 6to8
• 2x GZUA 4125SQ • Ground Zero Plutonium 1.3000D
• GZ Plutonium Compo 165SX • MP 5.8MKII • Ground Zero Uranium 12"
• Phonocar PHV16 Voltage Stabilizer


di jan 31, 2017 9:52
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 06, 2010 11:59
Berichten: 5854
Woonplaats: Gelderland zuid
Koppeling + bak maakt me niet zoveel uit ;)
Ben vooral benieuwd of je bijvoorbeeld met een andere turbo hetzelfde vermogen haalt.
Zijn weinig 184pk diesel beschikbaar en na een chipje +- 240pk en 490nm is natuurlijk wel erg aantrekkelijk..

Wel iets gelezen idd over die GTD1449VZ Turbo.

_________________
Ex: Ibiza 6L Candy White Cupra 1.8 20VT 132kw '08
Current: Skoda Octavia 3 Combi 1.6 tdi


di jan 31, 2017 12:32
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2011 15:31
Berichten: 1626
Woonplaats: 't Zuiden
He Rolf, als je 184 wilt ervaren geef maar een gil :D
Geen 240pk en 490nm maar 235pk en 470 nm

_________________
Audi A3 SB Quattro 2.0 TDI Ambition PLS '13 Gletsjer wit


di jan 31, 2017 18:25
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 06, 2010 11:59
Berichten: 5854
Woonplaats: Gelderland zuid
TDISport84 schreef:
He Rolf, als je 184 wilt ervaren geef maar een gil :D
Geen 240pk en 490nm maar 235pk en 470 nm

Haha ik weet niet of ik het WIL ervaren :)
Dan moet ik wel! haha..
Als ik weer in de buurt ben, kom ik zeker langs!

_________________
Ex: Ibiza 6L Candy White Cupra 1.8 20VT 132kw '08
Current: Skoda Octavia 3 Combi 1.6 tdi


di jan 31, 2017 20:33
Profiel
The Stig!!
The Stig!!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2011 15:31
Berichten: 1626
Woonplaats: 't Zuiden
Altijd goed! We appen ;)

_________________
Audi A3 SB Quattro 2.0 TDI Ambition PLS '13 Gletsjer wit


di jan 31, 2017 20:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling