Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma okt 22, 2018 16:57

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
ratelend geluid 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Type Seat: Ibiza
Bouwjaar: 2000
Motorinhoud: 1.4
Probleem: ratelend geluid.

Hallo,
sinds een paar dagen heb ik een ratelend geluid. dit geluid hoor ik vooral wanneer ik in lage toeren zit(onder de 1000) en in zijn stationair. Het geluid klinkt een beetje als rrr rrr rrr rrr rrr. het is niet constant aanwezig. op sommige momenten maakt hij dit geluid wel, en sommige momenten niet. Het is ook niet te koppelen aan een warme of koude motor en het is geen verschil of de auto in een versnelling staat of in zijn vrij. wanneer ik de motor uitzet duurt het ongeveer 1 a 2 seconden voor het geluid weg is. ik kan niet helemaal goed plaatsen of het vanuit het motor gebied of van onder uit de auto komt. wanneer ik achteruit rij hoor ik dit geluid ook. auto heeft ruim 185xxx gelopen. onder de motor (rechterzijde) onder de distributieriem lekt hij ook wat olie. moet olie op zijn tijd echt bijvullen. krukaskeerring is daarom ook in gedachten voorbij gekomen. dat het het geluid van een verrotte motor zou zijn heb ik ook al gehoord. alleen dan lijkt me dat dit constant te horen is toch?
Ongeveer een jaar geleden is mijn achterdemper van de uitlaat vervangen. ruim 2,5 jaar geleden heb ik een kapotte versnellingsbak gehad. deze is destijds gereviseerd. ik heb op verschillende sites gelezen maar kan er niet echt helder uit worden. ik zie zo nu en dan versnellingsbak voorbij komen. echter toen mijn bak kapot was maakte deze een hard hoog schrapend geluid wanneer ik in de versnelling remde en was het geluid weg op het moment dat ik deze in zijn vrij zette.
Iemand wellicht een idee wat dit kan zijn, of heeft dit zelf al gehad? ik merk dat ik wat onzeker word tijden het rijden, bang straks ergens op de weg stil te staan;) Over een maand moet de auto zowiezo naar de garage voor de keuring. maar hoop voor die tijd toch wel een beetje te weten waar het geluid vandaan komt. weet niet of ik een hele dure reparatie de auto nog waard vind.

Groetjes Tanja

za okt 14, 2017 22:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]